گوناگون

افزایش 15 درصدی قیمت لبنیات، صادرات را تعطیل می‌کند

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین افزایش قیمت لبنیات را به دلیل افزایش قیمت شیر خام دانست و اظهار کرد: افزایش قیمت شیر با توجه به مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها از تاریخ اول تیرماه، سال جاری صورت گرفته است.

علی پرزحمت، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قزوین، با اشاره به افزایش قیمت لبنیات ادامه داد: در همین راستا قیمت هر کیلوگرم شیرخام تحویل درب کارخانه‌ها از 1300 به 1440 تومان افزایش یافته است به عبارت دیگر، با توجه به مجوز سازمان حمایت قیمت لبنیات 15 درصد افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان قزوین حدود 15 واحد تولیدی لبنی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: افزایش 15 درصدی قیمت لبنیات سبب می‌شود تا تقاضاها را از دست داده و صادرات نیز تعطیل شود چراکه در داخل نیز دچار رکود خواهیم شد.

وی به افزایش قیمت شیرخام اشاره کرد و افزود: قیمت نهاده‌های کشاورزی نظیر جو، کنسانتره، یونجه و ذرت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است برای نمونه قیمت جو 46 درصد، کنجاله سویا 50 درصد، ذرت خارجی 10 درصد، سبوس گندم 60 درصد و سیلوی ذرت 56 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

پرزحمت در پایان خواستار شد: پوکی استخوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که به دلیل کمبود کلسیم رخ می‌دهد پس باید برای ترویج فرهنگ مصرف شیر برای کودکان و سالمندان بیشتر تلاش کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا