گوناگون

افزایش 2برابری بیماران کلیوی در کشور

مدیرکل تعالی بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: با توجه به شیوع بیماری های دیابت، فشارخون و سایر عوامل مربوطه، تعدادبیماران کلیوی تاسال 1400 به دو برابر تعداد فعلی افزایش می یابد.

به گزارش فارس، احمد تارا شامگاه پنچشنبه در جشن گلریزان انجمن بیماران کلیوی در سالن همایشهای برج میلاد تهران گفت: طبق آمارهای موجود در حال حاضرحدود 28هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارند که پیش بینی می شود تا سال 1400شمسی تعداد بیماران دیالیزی و پیوند کلیه دست کم به 90هزار نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در دنیا بین 8 تا 15درصد بودجه های سلامت صرف بیماران کلیوی می شود تصریح کرد: امسال به خاطر توجه ویژه عملیاتی دولت، شخص وزیر بهداشت و سایردست اندرکاران مربوطه 950میلیاردتومان بودجه برای بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داده شده است.

فوق تخصص بیماری های کلیه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات سالهای متمادی کشور در این زمینه مربوط به کمبود بخش و دستگاههای دیالیز بوده است .به همین خاطر در حال حاضر سالانه نیازمند افزایش 1500 دستگاه دیالیز به مراکز درمانی کشور هستیم و این افزایش باید تا چند سال به طور مداوم صورت گیرد.چرا که تعدادقابل توجهی از بیماران ،در سالهای آتی به جمع بیماران نیازمند دیالیز خواهند پیوست.بنابراین هم بایدبه فکر بیماران کنونی و هم به فکر بیماران آینده باشیم.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در کشور ابرازامیدواری کرد در آینده نه چندان دور شاهد تحولات جدی در خدمات رسانی به بیماران در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی خواهیم بود.

تارا با اشاره به نقش و جایگاه انجمن بیماران کلیوی در حمایت از این بیماران درسراسرکشور گفت: بدون شک این انجمن بدون کمکهای مردم و نیکوکاران نمی توانسته به موفقیتهای کنونی اش دست یابد و به طور قطع برای ادامه این مسیر و ارائه خدمات بهتر و بیشتر نیازمندیاری خیرین خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا