گوناگون

افزایش 70 درصدی جمعیت کل و بز طالقان

مدیرکل محیط زیست استان البرز از اتمام طرح سرشماری تابستانه پستانداران منطقه شکارممنوع طالقان خبر داد.

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز گفت: این طرح بر اساس برنامه تعیین شده در قالب 17 گروه و 17 مسیر پیمایش در مدت سه روز از 16 الی 17 شهریور در این منطقه اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: 32 نفر با ثبت مختصات جغرافیایی (UTM) مسیرهای پیمایش و محل مشاهده گونه، به روش مشاهده مستقیم این طرح را اجرایی کردند.

وی افزود: با پایان این طرح در مجموع تعداد دو هزار و 61 رأس کل و بز، یک قلاده خرس و یک رأس گراز آماربرداری و رد پای تازه یک قلاده پلنگ نیز مشاهده شد.

وی اشاره کرد: آمار جمعیتی پستانداران شاخص منطقه شکارممنوع طالقان (کل و بز) در تابستان سال 93 نسبت به سال 92 حدود 70 درصد رشد داشته است.

این مسئول ابراز کرد:‌ این امر نشان دهنده‌ حفاظت مطلوب از زیستگاه‌های شکارممنوع شهرستان طالقان توسط مأموران حفاظت از محیط زیست استان است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز در خصوص طرح سرشماری تابستانه از منطقه حفاظت شده البرز جنوبی نیز گفت: این طرح نیز در قالب 15 گروه و 15 مسیر پیمایش به مدت سه روز از 24 الی 26 شهریور انجام شد.

محمدی اضافه کرد: ‌با پایان این طرح، در مجموع تعداد 1494 رأس کل و بز، 922 رأس قوچ و میش، شش قلاده خرس، یک سر خرگوش آماربرداری و ردپای یک قلاده پلنگ نیز مشاهده گردید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا