گوناگون

افشای کودتا علیه رئیس جمهور اکوادور

کمیسیون تحقیق پرونده کودتا در اکوادور، گزارش نهایی خود در مورد عاملان اصلی کودتا علیه رئیس جمهور را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، کمیسیون تحقیق پرونده کودتای 30 سپتامبر 2010 (8 مهر1389) گزارش نهایی خود را در مورد بررسی کودتا علیه «رافائل کوره‌آ» توسط گروهی از نیروهای پلیس که قصد داشتند زندگی رئیس جمهور را در معرض خطر قرار دهند و از سوی اپوزیسیون این کشور هدایت می‌شدند، اعلام کرد.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: «مانچنو کارلوس باکا» و «اسکار بو نیلا» و «دیگو گازمن» نمایندگان تشکیل‌دهنده کمیسیون تحقیق درباره کودتا، تحقیقات خود را در مورد کسانی که در اقدام به کودتا علیه «رافائل کوره‌آ» شرکت داشتند به «گالو چیریبوگا»، دادستان کل اکوادور ارائه دادند.

محققان این کمیسیون در گزارش خود اعلام کردند: گروه‌های افراطی راست‌گرا کودتا علیه رئیس جمهور اکوادور در سال 2010 را برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی کرده بودند.

در 30 سپتامبر سال 2010، مردم اکوادور شاهد شورش و توطئه نیروهای پلیس این کشور آمریکای جنوبی علیه دولت «رافائل کورره‌آ» بودند.

حادثه هنگامی رخ داد که فرماندهان شورشی پلیس علیه تصویب قانونی که از مزایا و حقوق آنها می‌کاهد و حتی دولت کورره‌آ نیز در مجلس با آن مخالف بوده دست به اعتراض زدند و هنگامی که رئیس جمهوری برای گفت‌وگو با آنها به پادگان رفت، او را ربوده و به مدت 12 ساعت در بیمارستان پلیس گروگان گرفتند. آنها سپس فرودگاه را بسته و اقدام به اغتشاش و ناآرامی در خیابان‌های «کیتو» و چند شهر دیگر کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا