گوناگون

اقتصاد، بیش از 40 درصد در تاخیر ازدواج اثر دارد

81191543 5744124

ˈمحمد مسعود کریمیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج جوانان اظهار کرد: به منظور شناسایی عوامل موثر بر این موضوع اداره کل ورزش و جوانان استان طرح سنجش گیری را اجرا کرد.

وی تصریح کرد: جوانان بهترین افرادی هستند که می توانند عوامل موثر بر گریز، تاخیر و یا عدم موفقیت در ازدواج را بیان کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: این آمارگیری توسط 10 آمارگیر، به صورت تصادفی و به شیوه میدانی و کتابخانه ای با توزیع پرسشنامه در دانشگاهها، دبیرستان ها، اماکن عمومی، کتابخانه ها و صنایع مختلف انجام شد.

وی اضافه کرد: 21.84درصد جوانان نیز موارد آموزشی از جمله عدم آگاهی و شناخت، بی توجهی به آموزشهای لازم و کمبود راههای کسب اطلاع و عدم بلوغ فکری را علل تاخیر و یا گریز جوانان از امر ازدواج عنوان کردند.

کریمی ادامه داد: موارد جنسی شامل روابط خارج از چارچوب، دوستی های قبل از ازدواج، ارضای میل جنسی توسط عوامل مختلف و عدم اعتماد به جنس مخالف نیز از سوی 18.18 درصد از پرسش شوندگان به عنوان عوامل تاخیر در ازدواج بیان شده است.

وی این امر را زنگ خطری برای جوانان و جامعه دانست و گفت: باید هر چه زودتر جایگزین های نادرست و غیر منطقی ازدواج در جامعه محدود و بستری سالم و سازنده برای امر مقدس ازدواج فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: 15.9 درصد جوانان نیز در این نظر سنجی علل تاخیر در ازدواج را موارد فرهنگی و اجتماعی از جمله بی توجهی به فرهنگ بومی و اسلامی، فرهنگ سازی غلط رسانه ها، آداب و رسوم مختلف و چشم و هم چشمی های رایج در جامعه بیان کرده اند.

کریمی همچنین تاثیر اعتقادی و مذهبی شامل ضعیف شدن اعتقادات مذهبی، بی توجهی به احکام و دستورات مذهبی و معنوی را 3.28 درصد عامل گریز و تاخیر در ازدواج جوانان برشمرد.

وی در باره پاسخ جوانان در این سنجش گیری به این سوال که اگر جای مسوولان مربوط بودند برای موضوع ازدواج جوانان چه می کردند، گفت: 46.8 درصد افراد، فرهنگسازی و آموزش جوانان، آماده کردن آنها برای زندگی مشترک و ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره را لازم دانستند.

وی اضافه کرد: 40.4 درصد نیز اقدامات لازم بمنظور حل مشکلات مالی، بیکاری و تخصیص تسهیلات لازم برای ازدواج را ضروری دانسته و سایر افراد هم پاسخی به این سوال ندادند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه سن ازدواج دارای اهمیت است، افزود: ازدواج علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جنسی و عاطفی، نیازهای اقتصادی و ارتباطات اجتماعی و فرهنگ را تنظیم می کند و به دلیل اهمیت و تاثیری که دارد به عنوان هنجاری پذیرفته شده در تمام کشور های دنیا بحساب می آید.

کریمی افزود: رفع مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان، نیازمند عزمی ملی، برنامه ریزی های کارشناسی و اصولی با توجه به نیازهای جامعه و جوانان و نیز مدیریتی جهادگونه در حوزه جوانان است.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها در ترویج ازدواج گفت: اشاعه مادی گرایی و رفاه طلبی در رسانه ها و از طرفی نشان دادن گرفتاری زندگی افراد متاهل موجب ضعیف شدن گرایش جوانان به ازدواج می شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و از طرح موضوعات منفی تاهل بدون پرداختن به اثرات مثبت و سازنده یک ازدواج موفق باید جلوگیری شود.

ت / 7131/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا