گوناگون

اقتصاد فرهنگی در حوزه گردشگری به خانه های تاریخی شیراز رونق می دهد/ لزوم توجه مسئولان امر به طرح بسته های گردشگری

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود منیعاتی عصر شنبه در نشست خبری بیان کرد: شهر شیراز با دارابودن دو هزار و 400 خانه با ارزش تاریخی باعث شده  از زیر ساخت های ارزشمندی در زمینه گردشگری برخوردار باشد و باعث شده  بتوانیم طرح مذکور را در مناسبت های مختلف ملی – فرهنگی در این خانه ها برگزار کنیم تا هویت تاریخی فرهنگی شیراز در این مکان ها جان بگیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون طرح  بسته های گردشگری فرهنگی خانه های تاریخی مورد توجه بسیاری از مسئولین استان  قرار گرفته ولی نسبت به اجرای آن چندان رغبتی نشان نداده اند، افزود: امید داریم با حمایت  اعضا شورای اسلامی شهر شیراز و همچنین نمایندگان مجلس و مسئولین استان این  طرح حمایت شود تا بتوانیم چرخ صنعت گردشگری فارس به حرکت درآوریم.

به خانه های تاریخی نباید نگاه موزه ای داشته باشیم

وی یادآور شد: بافت تاریخی در شهر شیراز ودر شهرستان های فارس فرصت مناسبی برای رونق گردشگری در استان است و بر این باور هستیم که نباید نگاه صرفا موزه های به بافت تاریخی وجود داشته باشیم.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: نماد گردشگری شهر شیراز باید فرهنگی باشد که این در این طرح بسیاری از آئین های شهر شیراز و همچنین استان احیا خواهد شد.

به عقیده وی در گذشته سرمایه گذاری های  کوچک در اقتصاد کلان جوابگو نبود بلکه تلاش داریم این صنعت را به اقتصاد خرد و سود های کلان با مشارکت مردم رونق دهیم تا تاثیر گذاری این مهم احساس شود.

منیعاتی تاکید کرد: طرح بسته های گردشگری در خانه های تاریخی  با اقتصادفرهنگی تطابق مناسبی دارد و در نظر داریم بتواینم این طرح را در سطوح ملی و به عنوان الگو به اجرا درآوریم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا