گوناگون

اقتصاد مقاومتی زیر ساخت های کشور را تقویت می کند

81151023 5672144

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ˈحبیب الله حسنیˈ روز یکشنبه در گشایش چهارمین سالن فری استال مجتمع کشت و صنعت شریف آباد که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان برگزار شد، با بیان اینکه تداوم و استمرار نظام اسلامی، حاصل زنده نگهداشتن راه و یاد شهدا است، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از حلقه های قدرت ساز در جامعه است.

وی اظهار داشت: هر کشوری که می خواهد دنباله روی کشورهای دیگر نباشد باید اقتصاد مقاومتی را در کشورش اجرا کند تا در این حوزه به خودکفایی برسد

حجت الاسلام حسنی با اشاره به نامگذاری امسال به نام ˈاقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ تصریح کرد: روحیه جهادی مبتنی بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که یکی از حوزه های قدرت ساز جامعه است می تواند هر تهدیدی را پاسخ دهد.

وی ادامه داد: نامگذاری های صورت گرفته بر اساس تهدیدات و ظرفیت های کشور تعیین شده است و همواره حوزه های فرهنگ، اقتصاد و دانش به عنوان عوامل اقتدار ملی مطرح بوده است.

حجت الاسلام حسنی با ابراز تاسف از اینکه تولیدکنندگان کشور ما هر روز نسبت به گذشته بیشتر امنیت تولید خود را از دست می دهند، تصریح کرد: مسوولان مربوطه باید با بکارگیری راهکارها و شیوه های اصولی و حمایت از تولید، برای تولیدکنندگان امنیت ایجاد کنند تا تولید در کشور ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد موازی، ترمیمی، دفاعی و الگوسازی از جمله تعاریف عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور است، اظهار داشت: با بکارگیری اقتصاد موازی در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می توان به اهداف ایده آل رسید.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امورایثارگران خاطرنشان کرد: کشوری که می خواهد استقلالش را حفظ کند باید اقتصاد خود را در برابر بحران های مختلف تاب آور نماید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ابثارگران استان قزوین در این مراسم با بیان اینکه با افتتاح این سالن زمینه اشتغال شش نفر در این بخش فراهم می شود، گفت: این سالن با ظرفیت 760 استال در سالنی به طول 300 متر و عرض 32 متر ساخته شده و برای ساخت آن 25 میلیارد ریال هزینه شده است.

ˈنادر نصیری: افزود: سالن فری استال از سیستم های جدید اروپاست که موجب می شود دام استراحت بیشتری داشته باشد و شیردوشی با راحتی و آرامش بیشتری صورت گیرد که این کار به افزایش کمیت و کیفیت شیر و سلامت دام نیز کمک موثری می کند.

وی اظهار داشت: در این سالن عملیات شیردوشی مکانیزه از دامها و جداسازی و بهره برداری از کود آنها به صورت مکانیزه انجام می شود و ظرفیت نگهداری 760 دام را دارد.

شرکت کشت و صنعت شریف آباد با داشتن 250 نیرو و پنج هزار راس دام گوشتی و شیرده از سال 1353 در استان قزوین آغاز به کار کرده است و در حال حاضر در زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به فعالیت خود ادامه می دهد.

7389/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا