گوناگون

اقدامات درراستای طرح های سالمسازی وفعال کردن سواحل گلستان تشریح شد

81229344 5809300

به گزارش ایرنا، ˈقربان عباسیˈ روز دوشنبه در جلسه کمیته اسکان ستاد هماهنگی سواحل استان، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و آغاز سفرها، که بعد از ماه رمضان شدت خواهد یافت، برنامه ریزی و این فعالیت ها در حال انجام می باشد.

وی با بیان اینکه مسوول طرح سالمسازی دریا در شهرستان ها شهرداری ها، هستند، افزود: فرمانداران به عنوان رییس ستاد بر این طرح ها نظارت دارند.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

نوکنده، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، شهرهای ساحلی استان گلستان هستند.

عباسی همچنین اضافه کرد که مسوول اجرای طرح موظف است، نسبت به نصب یک کانکس ویا چادر اطلاع رسانی در مبدا ورودی شهرهای ساحل برای معرفی محل شنا و اماکن اقامتی اقدام نموده و نیز درخصوص خطرات و نقاط ممنوعه شنا نیز اطلاع رسانی کند.

به گفته وی، در مورد منازل استیجاری و اماکن اقامتی نیز توسط مجری ساماندهی طرح خانه مسافر اطلاع رسانی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: مجری طرح منازل استیجاری ،آمار واحدهای دارای مجوز را ارائه و با حضور نماینده در کانکس ها نسبت به اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران، اقدام نماید.

وی همچنین افزود: کلیه دارندگان منازل استیجاری نسبت به نصب پلاکارد رعایت شئونات اسلامی وحجاب اقدام نموده و مجری طرح خانه مسافر به همراه کارشناس سازمان ونماینده ناجا نسبت به بازدید از این اماکن و گزارش آن به دبیرخانه اقدام و تسهیلات لازم برای جلوگیری از فعالیت افراد غیر مجاز توسط نیروی انتظامی انجام پذیرد.

عباسی ادامه داد: دبیری کمیته اسکان ستاد هماهنگی سواحل استان درشهرستان های مربوطه برعهده مسوولین ادارات شهرستانی میراث فرهنگی خواهد بود تا نسبت به جمع بندی اقدامات انجام شده از سوی دست اندرکاران طرح سالم سازی دریا، مجری طرح منازل استیجاری ونظارت براین اماکن با همکاری ناجا و ارائه گزارش به دبیرخانه کمیته فوق مستقر دراین اداره کل اقدام شود.

وی تصریح نمود: تمام تاسیسات گردشگری دارای نرخ مصوب بوده ودرصورت مشاهده تخلف از رعایت آن موارد قابل پیگیری خواهد بود.

عباسی یادآور شد: کلیه دستگاه های اجرایی شهرستانی درخصوص معرفی جاذبه های گردشگری، نصب بنر را در دستور کار داشته باشند.

601

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا