گوناگون

امام جمعه بجنورد از پوشش‌های غیراسلامی و ضد حجاب انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر دوشنبه در جمع شماری از مسئولان دستگاههای فرهنگی خراسان شمالی، با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و گرمای هوا گفت: تابستان هوا گرم است اما باید ارزش ها همچنان محفوظ بماند و این گرما بهانه ای برای پوشیدن لباس هایی که مطابق حجاب اسلامی نیست؛ نشود.

وی در ادامه با انتقاد از رواج پوشش هایی تحت عنوان ساپورت در شهرهای کشور و گسترش این پوشش ها در بجنورد و دیگر شهرهای خراسان شمالی، عنوان کرد: معلوم نیست این لباس های ساپورت از سوی کدام یک از کشورهای خارجی ساپورت و حمایت می شوند که این گونه در جامعه رواج یافته است.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی تصریح کرد: این لباس ها کاملا ضداسلامی و ضدحجاب هستند چرا که با وجود این که اسم لباس را دارند اما لباس و پوششی مناسب برای بانوان نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که باید مادران؛ دختران خود را از پوشیدن این لباس ها منع کنند، افزود: لباس های وارداتی ساپورت؛ غیرت سوز، ایمان سوز و حیا سوز هستند و نباید در جامعه اسلامی استفاده شود.

وی همچنین با تأکید بر رصد بازار از سوی مسؤولان و متولیان برای ممانعت از فروش این گونه پوشش های غیراسلامی، از بازاریان نیز خواست که از خرید و فروش این لباس ها خودداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همه باید در حفظ حجاب و عفاف در جامعه دست به دست هم دهند و نگذارند مصادیق غرب زدگی در جامعه رواج یابد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بر استفاده حداکثری از ظرفیت این ماه پرخیر و برکت تأکید کرد و گفت: در این ماه درهای رحمت و مغفرت الهی بیش از سایر ایام سال به روی مسلمانان گشوده می شود و فرصت مغتنی برای توبه و بازگشت به خویشتن است.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر رعایت حرمت این ماه از سوی مسافران، بیماران و دیگر افرادی که امکان روزه گرفتن برای آنها نیست، اظهار داشت: مسؤولان باید اماکن ویژه ای را برای ارائه خدمات تغذیه ای به مسافران در نظر بگیرند.

حجت الاسلام والسملمین یعقوبی همچنین از مسؤولان انتظامی استان نیز خواست تا به افرادی که در ملاء عام اقدام به روزه خواری و دهن کجی به ماه رمضان می کنند؛ تذکر داده و با آنها برخورد قانونی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا