گوناگون

امام جمعه تبریز: ریشه کنی اعتیاد، مبارزه فرهنگی می طلبد

81221062 5795344

آیت الله محسن مجتهدشبستری روز دوشنبه در دیدار اعضای کارگروه مبارزه با مواد مخدر استان با وی، اظهار کرد: با فعالیت های فرهنگی ابعاد آسیب های ناشی از اعتیاد و مواد مخدر در جامعه بیشتر تبیین می شود و درآگاهی بخشی مردم برای مقابله با این بلای خانمان برانداز موثر است.

وی گفت: مبلغان دینی هم باید در ماه رمضان به تبیین مضرات مواد مخدر در جامعه بپردازند.

وی افزود: پر کردن مناسب اوقات فراغت جوانان و ایجاد اشتغال از دیگر راه های مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین خواستار تصویب قوانین متناسب، محکم و متقن در مقابله با قاچاقچیان و مواد مخدر در مجلس شد.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اهداف استعمار و استکبار از ترویج مصرف مواد مخدر در بین نسل جوان، گفت: اعتیاد موجب بی غیرتی و بی هویتی در جوانان و آینده سازان کشور می شود و این هدف اصلی دشمنان است.

دبیر کارگروه مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: اعتیاد بزرگترین منکر عصر حاضر، شوک هزار سوم و زلزله خاموش است.

محمد علی نصرتی اظهار کرد: پیش از این نگرانی ما از مواد مخدر سنتی بود، اما با به بازار آمدن مواد مخدر صنعتی و قاچاق آن شرایط به مراتب سخت تر شده است.

وی افزود: قدرت تخریب مواد مخدر صنعتی بسیار بالاتر است، شیشه 10 برابر از هروئین مخرب تر است و دشمن از راه اعتیاد به دنبال به فساد کشیدن جامعه ماست.

نصرتی خاطر نشان کرد: پارسال 3.5 تن مواد مخدر و 15 کارگاه تولید شیشه در آذربایجان شرقی کشف و 38 باند تولید و توزیع مواد مخدر در استان منهدم شد.

وی دومین عامل مرگ و میر درجامعه را مصرف مواد مخدر دانست و افزود: 65 درصد زندانیان، 55 درصد طلاق ، 30 درصد کودک آزاری و 25 درصد قتل ها به نوعی مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد هستند.

7223/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا