گوناگون

امام جمعه روداب سبزوار: از همه ظرفیت ها بایستی برای تحقق شعار سال استفاده شود

81165640 5698225

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر روداب سبزوار اظهار کرد: ظرفیت های کشور بسیار گسترده بوده و متاسفانه بخش زیادی از آن بلااستفاده مانده است .

وی خطاب به مردم روداب افزود: برخی از مهارت هایی که ما در روستاها داشتیم کنار گذاشته ایم مثلا یک خانم در خانه با دو میل بافتنی لباس ، کلاه و شال گردن فرزندانش را می بافت و کارگاههای قالی بافی که هزینه و خرج یک یا چند خانواده را می داد در این منطقه کمرنگ شده است .

امام جمعه روداب به منابع آبی و اراضی و امکانات موجود کشور اشاره کرد و گفت :اگر تمام مرزهای ایران را آدم بچینند و نگذارند که هیچ ایرانی نه چیزی بیرون ببرد و نه چیزی به داخل کشور بیاورد ، آنقدر زمین ،آب و امکانات داریم که تولیدات کشاورزی داشته باشیم و غذا تهیه کنیم، لذا تحریم ها نمی تواند به کشور ما ضربه بزند.

وی ظرفیت های منطقه روداب را بالا دانست و گفت:معادن بخش روداب در شهرستان اول است و قطب معدنی خراسان رضوی محسوب می شود.

وی گفت : پودر سنگ و منگنز فراوانی از این منطقه استخراج می شود و همچنین ظرفیت بسیار خوبی برای کشت پسته در منطقه وجود دارد.

حجت الاسلام کیانی مقدم اظهار داشت : برای پرورش دام و تولیدات کشاورزی هم این بخش ظرفیت های فراوانی دارد.

وی برای تحقق شعار امسال بر تقویت روح خود اتکایی و خودباوری تاکید کرد و گفت :ما باید خود باوری و اعتماد به نفس داشته باشیم .

بخش روداب در جنوب غربی سبزوار قرار دارد.

7499/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا