گوناگون

امام جمعه قصرشیرین: شهدای 7 تیر سند مظلومیت نظام الهی و اسلامی ایران هستند

81217297 5788804

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈعلی ملکیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر ˈمحمدحسین بهشتیˈ، فرا رسیدن هفته قوه قضاییه را به قضات و کارکنان دادگستری استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین تبریک گفت و افزود: قوه قضاییه در نظام اسلامی ایران دارای ویژگی های منحصر بفردی است.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه در همه ابعاد آن از نظر ساختاری، قوانین و مقررات، سیاست های کیفری و آیین دادرسی با مبانی و اصول اسلامی و با تکیه بر فقه مبین و نورانی اسلام و ارزش های بلند آن پایه گذاری شده است.

ملکی گفت: قرآن کریم در مورد قصاص می فرماید در اجرای این حکم الهی حیات و زندگی وجود دارد و این حکم، حکم الهی است زیرا اگر این فرهنگ در میان مردم قرار گیرد کسی به سمت قتل و جنایت و کشتار همنوع خویش نمی رود.

امام جمعه قصرشیرین اظهار کرد: در غرب این حکم الهی انجام نمی شود و افراد در برابر کشتن دیگران به 10 سال و شاید هم کمتر زندان محکوم می شوند و این باعث شده هر روز شاهد جنایت متعددی در کشورهای غربی باشیم، در آمریکا افراد زیادی اسلحه بدست می گیرند و تعداد زیادی را به گلوله می بندند و جان مردم را از آنها می گیرند و از چنگال عدالت هم به سادگی می گریزند ولی اجرای قوانین الهی فرق قضا در جمهوری اسلامی ایران با غرب است.

وی افزود: استقلال مطلق دستگاه قضا و قوه قضاییه در قانون اساسی در کشورمان یک استقلال بی بدیل است، در دنیا انتصاب قضات و روسای اصلی قوه قضاییه زیر نظر قوه مقننه و مجریه یا تلفیقی از این دو است اما در جمهوری اسلامی چنین نیست و این انتصاب از سوی مقام معظم رهبری که اشراف کامل بر همه قوا دارد، انجام می شود.

ملکی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه نماینده و حامی حقوق مردم است در کشورهای دیگر دادستان و دادیارها نماینده دولت هستند نه مردم چون توسط دولت انتخاب می شوند اما در جمهوری اسلامی، دادستان ها مدعی العموم و نماینده مردم و حامی حقوق آنها هستند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضا در کشور ما هدفش اصلاح و تنبیه است نه مجازات صرف، لذا سیاست قضا حل و فصل مشکلات با متدینین و ریش سفیدان بوده چون هدفش این است انسان ها در مسیر اسلامی اصلاح شوند نه مجازات، چون اسلام یک دین آگاهی دهنده و هدفش هدایت است.

خطیب جمعه قصرشیرین همچنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مواد مخدر گفت: فقر معنوی مهمترین عامل گرایش بسوی این بلای خانمان سوز است لذا ما باید فرزندان خود را با مسجد، معنویت و فضای دینی آشنا کنیم تا از آسیب های این معضل بزرگ در امان بمانند.

وی همچنین از اغنیا خواست تا نسبت به ایجاد اشتغال برای جوانان و زدایش فقر مادی که از دیگر دلایل گرایش به سمت مواد مخدر است، تلاش کنند تا جامعه به سوی سلامت گام بردارد.

فرا رسیدن روز صنعت، معدن و تجارت، سالروز شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب، حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی و همچنین در پیش بودن ماه ضیافت الهی از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه قصرشیرین در ارتباط با آنها سخن گفت.ک/2

707/712/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا