گوناگون

امام خميني (ره) نجات بخش ملت ايران بود/ تجديد پيمان همداني ها با آرمان هاي رهبر كبير انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار مهر، مردم همدان چون همه ملت ايران  هر ساله عشق و ارادت خود را به رهبر كبير انقلاب نشان مي دهند از اين روز همزمان با سالروز در گذشت وي و گراميداشت شهداي 15 خرداد 1342،مراسم بزرگداشتي براي اين بزرگ مرد جهان اسلام  ظهر چهارشنبه در محل حسينيه امام خميني (ره) همدان برگذار شد كه بار ديگر نشان از  وفاداري مردم اين ديار و تجديد بيعت باآرمان هاي اين پير سفر كرده دارد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در اين مراسم با شكوه با اشاره به اينكه  قدرداني ملت ايران از امام  خميني (ره) يكي از برجسته ترين ارزش هاي  انقلاب اسلامي است ، عنوان كرد: همه ساله ملت ايران با بر پايي مراسم بزرگداشت رحلت جانگذاز رهبر كبير انقلاب اسلامي  پايداري و پايمردي خود را به خاندان امامت و ولايت ثابت مي كنند.

حجت الاسلام محمد حسن اختری ادامه داد: جهادي كه حماسه آفرينان 15 خرداد 1342 آفريدند راهي درخشان را براي ملت ايران گشود و همه مردم براي تداوم انقلاب اسلامي از خود فداكاري نشان داده اند.

وي با اشاره به اينكه امام خميني (ره) يكي از فقيهان برجسته است که مانند او در تاريخ نيامده است، اذعان داشت: قبل از وي هيچ يك از عالمان اسلام به توفيقات او دست نيافته بودند ،چرا كه خداوند اين توفيق را به وي اعطا كرد،وي شخصيتي چند بعدي داشت كه اين صفات به خودي خود در يك انسان  قابل جمع نيست.

IMG 0006(3)

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت: وي در زندگي خود در خمين و قم  در رفاه بود اما در نجف در خانه اي كمتر از 100 متر 13 سال زندگي كرد.

امام خميني (ره) نجات بخش ملت ايران بود

حجت الاسلام اختری با تاكيد براينكه وي حتي در دوران حضورش در عراق قبول نمي كرد كه وسايل رفاه و آسايش برايش فراهم شود چرا كه خود را با غم ملت ايران همراه مي ديد، گفت: امام خميني (ره) نجات بخش ملت ايران بود .

وي با اشاره به تسلط امام بر نفس اماره خود و پرهيز از غرور، ادامه داد: امام راحل تسليم خداي متعال بود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع)  كه در زمانم حضور رهبر كبير انقلاب در نجف همراه وي بوده است ، گفت: وي گرفتاري آمريكا در منجلاب جنگ هاي منطقه را مي ديد و پيش بيني سقوط نظام  كومونيستي را نيز كرد.

حجت الاسلام اختری با تاكيد براينكه امام خميني (ره) معادلات جهاني را بر هم ريخت، عنوان كرد: حكومت اسلامي انديشه اي بود كه پيامبر اسلام (س) آن را پايه گذاري كرد اما در ادامه دچار آفت وخيز هايي شد و نتوانست آن گونه كه بايد شكل گيرد.

وي ادامه داد: از 300سال پيش تاكنون  علماي بسياري در جهان اسلام در اين خصوص نظريه پردازي كرده اند اما تنها امام خميني(ره) آن را محقق كرد تا جايي كه شهيد صدر به  نظام جمهوري اسلامي افتخار مي كرد.

امام خميني تحقق بخش وحدت در جهان اسلام بود

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اينكه به درستي نمي توانيم بركات نظام اسلامي را درك كنيم، افزود: بيداري اسلامي از بركات انقلاب اسلامي است و امام خميني(ره) تحقق بخش وحدت در جهان اسلام بود.

حجت الاسلام اختری اذعان داشت: امام خميني (ره) توطئه فلسطين زدايي را از جهان اسلام خنثي كرد،اما هوشياري وي باعث شد تا امروز آمريكا نتواند براي اسرائيل آرامش ايجاد كند.

وي با اشاره به اينكه مقاومت لبنان وفلسطين بزرگترين ضربات را به اسرائيل زده اند، افزود: امام خميني احيا گر ارزش هاي ديني است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: با پايمردي ملت ايران و با گذشت 25 سال از درگذشت رهبر كبير انقلاب همچنان در مسير وي حركت مي كنيم و استمرار آن تنها با پايمردي در راه اسلام ، وحدت و ولايت فقيه نهفته است.

در اين مراسم فرماندهان ارشد نظامي استان ،نماينده ولي فقيه در استان ،يكي از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولان نهادهاي دولتي نيز حضور يافته بودند ودر حاشيه اين مراسم نيز نمايشگاه عكسي به همت مديريت اسناد غرب كشور نيز از واقعه 15 خرداد برپا شده بود كه مورد توجه مدعوين قرار گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا