گوناگون

امام خمینی(ره) ضرورت توجه به دین را وارد زندگی بشر کرد

غلامحسن مقیمی در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: زمانی نیچه و برخی دانشمندان غربی می‌گفتند خدا مرده است اما امام راحل توجه به خدا و ضرورت دینداری را وارد عرصه روابط سیاسی و اجتماعی بشر کرد.

وی ادامه داد: البته معنویتی که در غرب مورد توجه است با معنویت مورد نظر رهبر کبیر انقلاب متفاوت است زیرا غرب برای خنثی کردن تاثیر اندیشه‌‌های دینی امام مجبور شد که معنویت کاذب و انحرافی را ایجاد کند که در قالب فرقه‌های نوگرا شاهد آن هستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه، شخصیت چند بعدی امام را کم نظیر دانست و اضافه کرد: امام خمینی(ره) چون اندیشه‌ای دو ساحتی داشت و انسان را موجودی دو ساحتی می‌دانست بنابراین مواضع سیاسی، اجتماعی و … او نیز دو ساحتی بود و در روابط بین الملل هم فارغ از اصول دیپلماتیک به دنبال انجام وظیفه و تکلیف بود.

وی تصریح کرد: شخصیت امام در چند بعد عرصه مبارزات سیاسی، تفکرات سیاسی، تاسیس حکومت اسلامی و… قابل بررسی است.

مقیمی اضافه کرد: راهبرد جدید امام خمینی(ره) موفقیت مبارزه خون بر شمشیر و بنیان نهادن مبارزات سیاسی مسالمت آمیز و غیر مسلحانه بود در حالی که افراد زیادی وارد این عرصه شده و قصد داشتند بشوند.

وی افزود: ایجاد حکومت دو ساحتی جمهوری اسلامی از ابتکارات جالب امام است که هم به جمهوری و رای مردم احترام می‌گذارد و هم مبنای آن اسلام است به همین دلیل جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر را مطرح کرد.

پژوهشگر حوزه علمیه در خاتمه بر ضرورت بازشناسی آرا و اندیشه‌های امام در ساحت‌های مختلف علمی، سیاسی و… تاکید کرد و گفت: این ایام بهترین فرصت برای ورود به این مقوله‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا