گوناگون

اماکن مذهبی مازندران زیباآرایی شوند/ فعالیت 960 ناجی غریق

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا یونسی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگی عمومی مازندرن عنوان کرد: تمام تلاش ادارات و سازمانها این باشد که محیط را به زیباترین وجه آرایش کنند تا انسان به یاد ارزشهای الهی بیفتد.

یونسی با اشاره به اینکه همه شهدا، فرهنگی بوده اند، تصریح کرد: ما امکانات بیشماری در استان داریم که باید از آنها برای استقبال از ماه ضیافت الهی بهره گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به طرح سالمسازی دریا گفت: جلسات مربوط به طرح دریا از آذرماه سال قبل آغاز شد و یکی از مهمترین مشکلات، مسائل قانونی بود.

یونسی گفت: پیگیریهای مکرری برای طرح دریا شد و کتابچه ستاد اجرایی طرح دریا تهیه که به عنوان پایلوت اجرای طرح در همه استانهای کشور شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ماندران با بیان اینکه مسئولیت اجرایی طرح دریا به وزارت کشور محول شده است گفت: امسال برای اولین بار اعتبار خاصی در حوزه های مختلف دریا در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: 10 کمیته در زیر مجموعه ساماندهی سواحل تشکیل شد و امسال برای اولین بار همه مدیران طرح های 82 گانه سالمسازی دریا را دعوت کردیم.

یونسی، یکی از مشکلات سالهای گذشته را کمبود ناجیان غریق بیان کرد و گفت: امسال 960 نفر ناجی غریق در سواحل استان ساماندهی کردیم ولی هنوز در نقاط کور نیازمند شمار بیشتری از ناجیان هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بر لزوم نظارت بیشتر و بسیج امکانات برای سالمسازی طرح دریا تاکید کرد و گفت: دغدغه اجرای کارهای فرهنگی داریم و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: باید فرهنگ و ارزشهای استان را به مسافران بشناسانیم و در کنار آن وضعیت معیشت مردم را از نظر اقتصادی بهبود بخشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت:شمار غریق در نوار ساحلی استان بیش از 80 درصد کاهش داشته است و ما تحت هیچ شرایطی نمی پذیریم شهروند بیگناه به دلیل سهل انگاری ما دچار حادثه شوند.

وی با اشاره به اینکه در دو شیفت از ناجیان غریق استفاده می کنیم گفت: تمامی مطالبات سال گذشته ناجیان غریق استان پرداخت شده است و اکنون نیز مشکلی برای تامین مطالبات نداریم.

یونسی گفت: ملاک ما در ماه رمضان برای استفاده از دریا، فتوا و استفتائات مقام معظم رهبری خواهد بود و طرح های دریا در ماه رمضان دایر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران یادآور شد: تمامی سازمانهای ذی مدخل در اجرای طرح دریا، توجیه هستند و بر اساس فتوای مقام معظم رهبری عمل خواهیم کرد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا