گوناگون

امسال با توجه به اقتصاد مقاومتی صرفه جویی کردیم/ پوستر نمایشگاه قرآن رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و و رئیس نمایشگاه قرآن کریم امروز 27 خرداد در نشست خبری که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد گزارش عملکرد کمیته اجرایی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن را ارائه کرد و گفت: نخستین جلسه کمیته اجرایی در 20 اسفند سال 92 برگزار شد و در ادامه در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور حداکثری کمیته ها، احکام کمیته ها صادر و برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه قرآن کریم آغاز شد.

وی ادامه داد: هر کمیته کارکرد تخصصی خود را تعیین و سپس اعتبارات مالی آن تامین شد.

رئیس نمایشگاه قرآن کریم با اشاره به محل برگزاری نمایشگاه گفت: با توجه به برپایی نماز جمعه در مصلی نمی توانستیم از شبستان این مکان استفاده کنیم بنابراین با رایزنی با شهرداری باغ موزه دفاع مقدس انتخاب شد که مزین به نام مقدس دفاع مقدس است.

حشمتی همچنین اظهار داشت: هماهنگی های لازم با بخش های مختلف شهرداری، سازمان حمل و نقل، مترو و … برای تسهیل رفت و آمد بازدیدکنندگان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن امسال از 25 شعبان آغاز می شود، افزود: این نمایشگاه مدت 20 روز ادامه خواهد داشت و بخش بین الملل آن از 5 رمضان آغاز و تا 15 رمضان میزبان علاقه مندان خواهد بود.

حشمتی تاکید کرد: در روز اختتامیه نیز تجلیل از خادمان قرآن به عمل خواهد آمد.

وی در پایان پیام نمایشگاه قرآن امسال را که درباره اتفاقات پیش آمده در عراق بود قرائت کرد.

بخش دوم این نشست به پاسخگویی مسئولان به سئوالات خبرنگاران اختصاص داده شد.

برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر برنامه های هنری گفت: فعالیت های هنری را به معاونت هنری وزارت ارشاد موکول کردیم.

وی از برگزاری جشنواره انیمیشن برای نخستین بار خبر داد و گفت: جشنواره انیمیشن را برای نخستین بار برگزار می کنیم و این کار را به کانون فرهنگی و هنری مساجد واگذار کردیم چرا که این کانونها پتانسیل برگزاری این جشنواره را دارند.

حشمتی در بخش دیگری از این مراسم در تشریح فعالیت های بخش بین الملل اظهار داشت: بخش بین الملل به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سپرده شده است و چون در ماه رمضان سفرها به ایران سخت است احتمالا امسال هم به نمایشگاه نمی رسد.

وی افزود: کار کودک و نوجوان را به متولی اش یعنی کانون کودکان و نوجوانان واگذار کردیم. در کل سعی کردیم حوزه های مختلف را به متولی های خودشان واگذار کنیم.

حشمتی در بخش دیگری از سخنانش درباره هزینه های نمایشگاه قرآن در سال جاری با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی بیان کرد: بنا به دستور مقام رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تمام سازمان ها موظف به صرفه جویی هستند. رویکرد ما هم پرداختن به این مسئله است. کمیته ها که خیلی هزینه بردار بود بودجه شان به شدت کم شد. سال گذشته بودجه نمایشگاه 8 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که امسال این هزینه به شدت کم شده است.

وی اضافه کرد: تمام لحظات نمایشگاه توسط یک گروه مستندساز ثبت و ضبط می شود که هم برای خودمان و هم برای رسانه ها قابل استفاده باشد.

حشمتی در بخش پایانی سخنانش از حضور 50 ناشر داخلی خبر داد و گفت: 300 ناشر برای حضور در نمایشگاه به ما تقاضا دادند که به دلیل محدودیت مکانی تنها توانستیم به 50 ناشر غرفه دهیم.

 در پایان از پوستر  بیست و دومین دوره نمایشگاه قرآن کریم رونمایی شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا