گوناگون

امنیت در مرزهای کشور با به روزترین فناوری برقرار است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد گراوند عصر شنبه در مراسم تحلیف سربازان پایه خدمتی شهریورماه 92 مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله خراسان جنوبی اظهارکرد: در سال 88 بر اساس اجرای فرامین مقام معظم رهبری فرمان تشکیل مرزبانی کشور صادر شد.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا افزود: در راستای صادر شدن این حکم در 16 استان کشور فرماندهی مرزبانی تشکیل و چهار مرکز آموزش مرزبانی راه اندازی شد که یکی از این مراکز در خراسان جنوبی وجود دارد.

سردار گراوند با اشاره به اینکه نیروی انتظامی توانسته است از بطن خود نیروی دیگری به نام مرزبانی تشکیل دهد، افزود: در حال حاضر نیروهای مرزبانی کشور نسبت به نیروی انتظامی از نظر امکانات و نیروی انسانی وضعیت بسیار مناسبی دارند.

وی با بیان اینکه نیروهای مرزبانی در سراسر کشور تا پای جان ایستاده اند که هیچ گونه تعرضی به خاک وطن نشود، بیان کرد: هم اکنون امنیت برخی از مرزهای شرقی، شمال غرب و بخشی از جنوب با همکاری سپاه پاسدران و ارتش تامین می شود.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا تصریح کرد: هم اکنون نیروهای مرزبانی کشور برای برقراری امنیت در مرزها از به روزترین فناوری استفاده می کنند.

مراکز آموزش مرزبانی اقدامات میدانی را در دستور کار قرار دهند

سردار گراوند با اشاره به اهمیت راهدارها در مرزهای کشور، افزود: این راهدارها در امنیت مرزها و موفقیت های مرزبانان تاثیر زیادی داشته است که بیشتر موفقیت های مرزبانی کشور مدیون این تجهیزات بروز هستیم.

وی اظهارکرد: مردم نیز در برقراری امنیت کشور سهمی دارند که در صورت هرگونه مشاهده افراد مسلح غیرقانونی به پلیس 110 تماس بگیرند تا مرزبانان در زمینه خدمت به مردم گام موثری بردارند.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا عنوان کرد: کشور ایران هشت هزار و 755 کیلومتر مرز مشترک با 15 کشور جهان دارد که از لحاظ امنیت همچنون نگینی می درخشد.

وی تاکیدکرد: امنیت امروز کشور را مدیون خون پاک شهداء هستیم.

سردار گراوند با تاکید بر اینکه با هرگونه تردد غیرمجاز در مرزهای کشور با جدیت برخود می‌کنیم، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه از دستگاه‌های روز دنیا استفاده می‌کنیم با همکاری مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در هیچ‌کجا مشکل امنیتی نداریم و همچنین اشراف کامل اطلاعاتی نیز در تمام مرزهای کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه باید مراکز آموزش مرزبانی کار تبدیلی و میدانی انجام دهند، بیان کرد: این مراکز باید در اجرای کمین، رزم شبانه تمرینات زیادی انجام دهند که نمونه هایی از این شاخص ها از جمله بسته شدن سلاح با چشم بسته در مرکزآموزش مرزبانی خراسان جنوبی مشاهده شد.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا تاکید کرد: نیروهای مرزبانی با تداوم آموزش و تغییر فصل های آموزشی و کارعملی در راستای اجرای  فرامین مقام معظم رهبری تلاش کنند که بتوانیم 50 درصد تلفات رزمی و غیر رزمی را کاهش دهیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا