گوناگون

امنیت و اقتصاد بسترساز عبادت در جامعه اسلامی/ اشتغال و تولید را تنها از دولت نخواهیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی شامگاه چهارشنبه در دیدار با هیئت رئیسه اتاق ایران با ابراز رضایت از فعالیتهای صورت گرفته در اتاق بازرگانی خرم آباد اظهار داشت: مجموعه اتاق خرم آباد مجموعه ای فعال و پای کار است.

وی با بیان اینکه طی سالهای اخیر فعالیتهای مختلفی در این مجموعه صورت گرفته است ادامه داد: انگیزه و تلاش خوبی برای پیگیری برنامه ها در این مجموعه وجود دارد.

حجت الاسلام  میرعمادی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرآیند پیروزی شکوهمند انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مهم ترین رسالت و مسئولیت ما تداوم و استمرار این انقلاب الهی است.

وی با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام اسلامی خون های زیادی ریخته و تلاش های زیادی انجام شده است تصریح کرد: برای استمرار، دوام و قوام انقلاب اسلامی هر کدام از ما وظایفی را به عهده داریم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه انسان عاقل باید از نتیجه کار و تلاش خود مراقبت و محافظت کند افزود: بری استمرار و تدام انقلاب اسلامی نیازمند توجه به ابعاد و مسائل مختلف هستیم.

حجت الاسلام  میرعمادی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مسائل و فسلفه حکومت اسلامی تامین معیشت مردم و اقتصاد جامعه است ادامه داد: در قرآن کریم نیز به اهمیت مسئله اقتصاد و معیشت تاکید شده است.

وی امنیت و اقتصاد را بسترساز عبادت و بندگی خداوند متعال دانست و تصریح کرد: اگر می خواهیم عبادت و بندگی خداوند در جامعه رواج پیدا کند بایستی امنیت و اقتصاد و معیشت مردم تامین شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به آیات قران در این رابطه اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن می فرماید: خدا را بندگی کنید، خدایی که معیشت و اقتصاد شما را تامین کرده و به شما روزی داده است و خدایی که امنیت را برای شما برقرار کرده است.

حجت الاسلام  میرعمادی با بیان اینکه امنیت و اقتصاد بسترساز عبادت و دیانت در جامعه اسلامی است یادآور شد: خداوند متعال نعمات زیادی را در اختیار انسان قرار داده است که باید با استفاده از این نعمات در مسیر تامین معیشت و رونق اقتصادی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه دولت باید بسترهای لازم را برای ورود مردم به عرصه اقتصاد فراهم کند افزود: اگر وظایف دولت مشخص شده و دولت به وظایف خود عمل کند وظیفه نهادهای مردمی نیز مشخص می شود.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه نباید ایجاد اشتغال و تولید را تنها از دولت بخواهیم تصریح کرد: باید بخش خصوصی وارد میدان شده و با مشارکت مردم به سمت رونق اقتصادی حرکت کرد.

وی در ادامه سخنان خود به نقش اتاق های بازرگانی در تحقق این هدف اشاره کرد و یادآور شد: اتاق های بازرگانی نهادهای مردمی اقتصادی و محور پیشرفت و تولید هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اتاق های بازرگانی باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند بیان داشت: در مقابل دولت نیز باید به جایگاه اقتصادی این نهادها احترام بگذارد.

حجت الاسلام  میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دیدگاههای اقتصادی مقام معظم رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی متبلور شده است.

وی با بیان اینکه ایده اقتصاد مقاومتی از خود رهبر حکیم انقلاب اسلامی است عنوان کرد: اگر بتوانیم همین ایده مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم بسیاری از مشکلاتمان برطرف می شود.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای فعالیت اقتصادی با هوشیاری، بیداری و بصیرت است ادامه داد: اقتصاد مقاومتی تنها محدود به شرایط تحریم و خاص کشور ایران نیست بلکه در شرایط و کشورهای دیگر نیز قابلیت اجرا دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اقتصاد مقاومتی را به معنی تلاش و فعالیت جهادی و بهره گرفتن از منابع و سرمایه ها در راستای ارتقای بهره وری دانست و بیان داشت: با داشتن روحیه انقلابی و مدیریت جهادی و همچنین تکیه بر ارزشهای اسلامی می توانیم شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن تداوم انقلاب اسلامی را فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا