گوناگون

امکان تبادل اطلاعات بین ایران و آمریکا وجود دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، “جان کری” وزیر خارجه آمریکا از تمایل کشورش برای رد و بدل کردن اطلاعات در مورد تروریست های داعش در خاک عراق خبر داد. وی در عین حال تاکید کرد واشنگتن قصد ندارد در زمینه مقابله با داعش با ایران همکاری کند.

کری در گفتگو با بخش خبری شبکه NBC گفت: ما علاقمند به تبادل اطلاعات با ایران هستیم. این که ایرانی ها بدانند ما به چه می اندیشیم و ما بدانیم که آنها چه می اندیشند و این به معنای به اشتراک گذاشتن اطلاعات است تا دیگران دچار اشتباه نشوند.

وزیر خارجه آمریکا ضمن دادن پاسخ رد به این سوال که آیا واشنگتن به فکر همکاری عملی با ایران است اظهار داشت هیچ اقدامی پیرامون این موضوع که چگونه می توان این کار را انجام داد انجام نمی گیرد. به گفته وی همکاری با ایران جزو گزینه های آمریکا نیست.

کری در ادامه از محتمل بودن اقدام نظامی آمریکا علیه تروریست های داعش خبر داد و گفت این گزینه نیز همچنان بر روی میز است و دولت “باراک اوباما” در حال بررسی نحوه مقابله با تروریست ها است.

گفتنی است شبکه تلویزیونی فاکس نیوز امروز از آغاز عملیات شناسایی جنگنده های F-18 ارتش آمریکا بر فراز مواضع داعش در شمال عراق خبر داد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا