گوناگون

انتشار آ‌يين‌نامه جديد کميته انضباطي

 به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، هوشنگ نصيرزاده در اين باره گفت: آيين‌نامه انضباطي فدراسيون فوتبال در ششم آبان ماه سال 92 در مجمع عمومي به تصويب رسيد. اين آيين‌نامه براساس مصوبه مجمع قرار بود از سال 93 در شروع فصل مسابقات در کشور اجرايي شود و در جلسه هيات رئيسه فدراسيون که 12 خردادماه سال جاري تشکيل شد، اجازه انتشار آن صادر شد.

نصيرزاده در ادامه گفت: در آيين‌نامه جديد تغييرات عمده‌اي ايجاد شده که براساس آن تخلفات دوپينگ در کميته انضباطي رسيدگي مي‌شود و قراردادهاي بازيکنان و کادر فني از کميته انضباطي جدا و به شوراي حل اختلاف واگذار شده است تا با استانداردهاي فوتبال برابري کند.

رئيس کميته تدوين مقررات در ادامه گفت: همچنين در فصل جديد در کليه مسابقات فوتبال در سطح کشور بايد اعتراض به صلاحيت بازيکنان قبل از شروع بازي‌ها انجام شود و از اين پس هيچ اعتراضي به صلاحيت بازيکنان در جريان مسابقات پذيرفته نمي‌شود. اين مقررات که از آيين نامه‌هاي معتبر فيفا برداشت شده همچنين اجازه مي‌دهد که اگر بازيکني در صورت محروميت در بازي به صورت غيرمجاز شرکت کند فقط تا دو ساعت بعد از بازي مي‌تواند اعتراض کند. از طرف ديگر تغيير عمده در مقررات اين است که اگر مسابقه‌اي به دليل مسائل جوي يا قطع برق متوقف شود و يا مسابقه‌اي به دليل عدم تهيه امکانات برگزار نشود چگونگي تکرار يا عدم يا بازنده کردن متخلف توسط کميته برگزاري مسابقات تصميم گيري مي‌شود و کميته انضباطي در اجراي اينگونه مسابقات که انضباطي تلقي نمي‌شوند دخالتي نمي کند.

نصيرزاده در پايان گفت: عدم واگذاري بازيکن به تيم‌هاي ملي مطابق مقررات فيفا داراي جرايم سنگيني است و مراجعه به مراجع غيرورزشي نيز که در اساسنامه منع شده با محروميت مواجه مي‌شود.

گفتني است آيين نامه به صورت فايل PDF روي سايت فدراسيون  قابليت دانلود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا