گوناگون

انتصاب دبیران ستاد احیاء، نوسازی و بهسازی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران

2402986 794
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که طبق برنامه پنج ساله شهرداری شایسته است سند توسعه نوسازی در هر محله متناسب با ویژگی‌های همان محل تهیه و تدوین شود، خاطرنشان کرد: پیگیری مباحثی از جمله پروژه‌های محرک توسعه، بیمه کیفیت ساختمان، تدوین طرح‌های اجرایی تحقق پذیر، توجه به پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی و غیره در فرآیند نوسازی بافت‌های فرسوده حائز اهمیت است.

نادری افزود: معاونین شهرسازی و معماری شهرداران مناطق به استناد احکام مصوب برنامه پنج ساله دوم  شهرداری تهران، تدابیر ابلاغی شهردار (مصوبات چهل و ششمین جلسه شورای معاونان شهرداری تهران) موظف هستند به منظور ایجاد بستر لازم مبنی بر هماهنگی، مدیریت و بسیج منابع و ظرفیت‌های موجود در منطقه در راستای احیاء‌، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد منطقه و تأمین سرانه‌ها و زیرساخت‌های خدماتی مورد نیاز و بهسازی محیطی اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این جلسه با اعلام این که ارتقاء زیرساخت‌ها و کیفیت زندگی شهروندان در دوره جدید مدیریت شهری همواره مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: شهرداری تهران مکلف است در راستای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهر نسبت به بستر سازی لازم و تهیه زیرساخت‌های شهری در این بافت‌ها با اولویت بازگشایی معابر از ردیف بودجه املاک شهرداری هزینه کند.

وی افزود: سازمان نوسازی در رویکرد جدید خود از سازمان محوری به سمت شهرداری محوری و از مسکن محوری به سمت تأمین زیر ساخت‌ها پیش می‌رود.

فتح اللهی از معاونین شهرسازی و معماری مناطق 22 گانه شهرداری تهران خواست تا ضمن هماهنگی کامل با شهردار منطقه، تعامل سازنده با معاونین تخصصی منطقه، شهرداران نواحی، دستگاه‌های اجرایی ذیربط و مشارکت همه ذینفعان و هماهنگی کامل با سازمان نوسازی نسبت به راه اندازی ستاد احیاء‌، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده منطقه اقدام کرده و با نگاه علمی، دقیق و همتی والا ‌‌و مدیریت جهادی همه توان و تجربه خویش را جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و تدابیر شهردار تهران برای خدمت به مردم بافت فرسوده و ایجاد « نهضت نوسازی مردمی» به کار گیرند.

وی فراهم کردن بستر مناسب جهت ورود سایر نهادها و سازمان‌های شهرداری به امر نوسازی را از اهم وظایف این ستاد عنوان کرد و گفت: حضور هدفمند بخش‌های مختلف نیازمند مدیریت یکپارچه جریان نوسازی است و در گام اول تحقق این مهم در مجموعه عظیم شهرداری و مدیریت شهری مدنظر قرار دارد.

فتح اللهی با اشاره به تبصره 48 عمومی بودجه 93 شهرداری مصوب شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان کرد: در این تبصره سازمان نوسازی از تصدی گری فاصله گرفته و بعنوان عامل چهارم مجموعه شهرداری باید با ایجاد هماهنگی در رده‌های مختلف ستادی (مرکز، منطقه) و مقیاس‌های عملیاتی (ناحیه و محله) داشته‌های مجموعه شهرداری را در جهت نوسازی و توسعه محلات فرسوده بسیج کند.

وی عنوان کرد: ستاد احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده به ریاست شهرداران مناطق و دبیری معاونین شهرسازی و معماری مناطق تشکیل می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، تدوین برنامه و بودجه سالیانه منطقه و برنامه محلات؛ نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های نوسازی منطقه؛ تسهیل روند ساخت و ساز و تسریع در روند صدور پروانه؛ هماهنگی با نهادهای مرتبط برای رفع معارض در سطح ناحیه و منطقه؛ بسترسازی برای اجرای طرح‌های محرک توسعه در نوسازی بافت فرسوده منطقه؛ اجرای راهکارهای افزایش کیفی ساخت و ساز؛ هدایت اقدامات اجتماعی و فرهنگی از قبیل اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، اقدامات ترویجی آموزشی و بسترسازی لازم و اجرای خدمات و زیرساخت‌های شهری با اولویت بازگشایی معابر در بافت‌ها و غیره بخشی از شرح وظایف معاونین شهرسازی مناطق است.

معاونین شهرسازی و معماری شهرداری های مناطق 22 گانه در خاتمه این جلسه  طی احکامی از سوی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان نوسازی به سمت “نماینده سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد احیاء ، نوسازی و بهسازی منطقه” منصوب شدند.

انتهای پیام/
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا