گوناگون

انفجار بمب دست ساز در دستان مرد انتقامجو

جوان انتقامجويي که قصد داشت بمب دست سازي را در زير يک خودروي پرايد جاسازي کند به دنبال انفجار ناگهاني بمب، مجروح و انگشت دست وي قطع شد.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامي طرقبه و شانديز روز گذشته در تشريح اين ماجرا گفت: در پي تماس شهروندان با مرکز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر شنيده شدن صداي انفجار، بلافاصله گروهي از کارآگاهان و گشت انتظامي طرقبه به محل حادثه عزيمت کردند.

در بررسي هاي اوليه انگشت قطع شده و آثار خون انسان در کنار خودروي پرايد به همراه قطعاتي از يک ساعت روميزي کشف شد. سرهنگ عباس صارمي ساداتي افزود: با توجه به حساسيت موضوع، ماموران انتظامي تحقيقات خود را از مراکز درماني آغاز کردند چرا که انگشت قطع شده سرنخ مهمي از اين ماجرا بود.

وي اضافه کرد: کارآگاهان به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد جوان ۱۸ ساله اي به يکي از مراکز درماني مشهد براي درمان انگشت قطع شده مراجعه کرده است. با اين اطلاعات، ماموران انتظامي موفق شدند جوان مجروح را به همراه يکي از دوستانش دستگير کنند و مورد بازجويي قرار دهند.

رئيس پليس طرقبه و شانديز تصريح کرد: جوان مجروح در اعترافات خود گفت: من با پسر جوان مالک خودرو اختلاف داشتم و او هميشه براي ما ايجاد مزاحمت مي کرد من هم براي رو کم کني و انتقام گيري بمب دست سازي را با مواد انفجاري و محترقه تهيه کردم و پس از وصل بمب به ساعت روميزي قصد داشتم آن را در زير خودروي پرايد جاسازي کنم اما هنگامي که در نيمه هاي شب مشغول جاسازي بمب بودم به دليل فشاري که روي بمب دست ساز وارد آمد، انفجار رخ داد و ۴ انگشت دستم آسيب ديد که يکي از آن ها نيز در محل حادثه قطع شد.

 سرهنگ صارمي ساداتي به ماجراي دستگيري متهمي که صاحبخانه اش را در روستاي چاهشک به قتل رسانده بود نيز اشاره کرد و گفت: در پي مرگ مرد ۴۸ ساله اي با ضربات چاقو، تحقيقات پليس نشان داد که ضارب و زني که همراه او بود با يک دستگاه تاکسي تلفني از محل گريخته اند.وي اضافه کرد: ماموران ساعاتي بعد مخفيگاه متهم را در کال زرکش مشهد شناسايي و او را به همراه زن جوان دستگير کردند.

 وي گفت: طبق اعترافات متهم انگيزه قتل اختلاف قبلي مستاجر با صاحبخانه بوده است. اين مقام انتظامي درباره پرونده آدم ربايي نيز گفت: مرد جواني به خاطر اختلافات مالي با باجناقش، خودروي او را در حالي ربود که دختر ۴ ساله مالباخته در صندلي عقب خواب بود.

وي تصريح کرد: با گزارش اين حادثه ماموران انتظامي، متهم را در منطقه فردوسي مشهد دستگير و دختر بچه را نيز که به مادربزرگش سپرده شده بود آزاد کردند. سرهنگ عباس صارمي از کشف ۴ کيلوگرم مواد مخدر از يک دستگاه پژو پارس نيز خبر داد و گفت: کشفيات مواد مخدر در شهرستان طرقبه و شانديز افزايش ۱۴۰ درصدي دارد. وي همچنين با اشاره به اجراي طرح هاي ارتقاي امنيت اجتماعي ادامه داد: همکاري مردم و سازمان هاي ديگر با پليس نقش مهمي در کاهش جرايم دارد.

رئيس پليس طرقبه و شانديز درباره افزايش سرقت و جرايم اخلاقي نيز بدون اشاره به آمار عنوان کرد: وقوع سرقت و کشفيات پليس با اندکي افزايش سرقت ها تقريبا برابر است و پليس با اجراي طرح هاي امنيت اخلاقي به مبارزه با مظاهر علني فساد مي پردازد که در اين رابطه نيز نقش خانواده ها و آموزش آن ها مي تواند در کاهش جرم بسيار موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا