گوناگون

انقلاب اسلامی ایران از حلقه های اتصال میان قیام انبیا با قیام حضرت مهدی(عج) است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام بهشتی پور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد اظهار داشت: همواره در طول تاریخ بین حق و باطل و پیروان این دو گروه نبرد وجود داشته است و همیشه در این صحنه رویارویی پیروزی با آنانی بوده است که در جبهه حق قرار گرفته اند.

وی زنجیره ای را که در طول تاریخ بشریت و در نبرد حق علیه باطل به وجود آمده است را دارای دهها حلقه دانست و بیان داشت: رویارویی نمرود در برابر ابراهیم، فرعون در برابر موسی و همچنین رویارویی ابوجهل ها و ابولهب ها در برابر پیامبر گرامی اسلام هرکدام یکی از حلقه های این زنجیر را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: در همه این مبارزات پیروزی از آن پیامبران و امامان بود و آنچه که این پیروزی ها را ثابت می کند یاد کردن پیامبران و امامان به درستی و خوبی در عالم هستی است.

وی افزود: در ادامه این فرآیند یکی از این حلقه ها قیام امام حسین(ع) و دیگری قیام حضرت مهدی(عج) است.

حجت الاسلام بهشتی پور اظهار داشت: این اراده الهی است که جمعیتی را بر می انگیزد تا پرچم اسلام را به اهتزاز در بیاورند و این گروه کسانی هستند که حقیقت طلب بوده و علیه باطل دست به شورش می زنند.

نشانه های گروه حق طلبان در مواجهه با جبهه باطل

وی به برخی از نشانه های گروه حق طلبان اشاره کرد و گفت: این افراد در محبت به خداوند سر از پای نمی شناسند و یاوران مهدی(عج) هستند که با خدای خود زلف گره می زنند و خدایار و خدامحور هستند.

این خطیب برجسته کشور دومین نشانه گروه حق را داشتن روحیه حماسی و سلحشوری دانست و یادآور شد: یکی دیگر از نشانه های این گروه بیداری و بصیرت آن ها و مهدی محوری آن ها است.

وی عنوان کرد: در عصر و زمانی زندگی می کنیم که حاکمیت اسلامی برپاست و همه ما در رابطه با این انقلاب وظیفه داریم.

حجت الاسلام بهشتی پور با بیان این مطلب که بایستی انقلاب اسلامی ایران را حفظ کرد بیان داشت: این انقلاب یکی از حلقه های اتصال بین قیام انبیا با قیام عالمگیر حضرت مهدی عج است و باید این انقلاب بسترسازی برای این حلقه اساسی یعنی قیام جهانی امام زمان(عج) شود.

این خطیب برجسته کشور در ادامه سخنان خود عنوان کرد: یکی از عواملی که امروز سعادت و کرامت انسان ها را تهدید می کند این است که انسان ها به زندگی های تشریفاتی روی آورده اند و منشا این زندگی ها غفلت از عالم مرگ و قیامت است.

حجت الاسلام بهشتی پور ادامه داد: این تشریفات گرایی باعث می شود انسان از فضایل انسانی دور شود و همین مسئله و روی آوردن به هزینه های سرسام آور باعث بالارفتن سن ازدواج شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا