گوناگون

ايران با غلبه بر روسيه قهرمان جام‌جهاني شد

سه دقيقه دوم هم مانند سه دقيقه اول بدون تحرک خاصي از سوي دو کشتي‌گير آغاز شد. کشتي‌گير روسيه‌اي که پس از اخطار گرفتن علياري نتوانست در خاک کاري انجام دهد، در ادامه از داور يک اخطار گرفت تا علياري يک بر صفر پيش بيفتد. البته در ادامه اين علياري بود که از داور اخطار گرفت تا کشتي يک بر يک شود اما در حالي که زمان رو به پايان بود کشتي‌گير 98 کيلوگرم کشورمان حريف خود را از تشک خارج کرد تا 2 بر يک پيش بيفتد. اعتراض روس‌ها نيز تنها يک امتياز ديگر براي علياري داشت تا 3 بر يک برنده اين کشتي شود.

بشير باباجان‌زاده 9 – واسيلي پارشين 0

پس از مشخص شدن قهرماني تيم کشتي فرنگي کشورمان، کشتي در وزن 130 کيلوگرم تشريفاتي شد. بشير باباجان‌زاده سنگين‌وزن تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان آخرين کشتي‌گيري بود که روي تشک حاضر شد تا برابر واسيلي پارشين قرار بگيرد. باباجان‌زاده در سه دقيقه اول بسيار مقتدر ظاهر شد و توانست در سه دقيقه اول 3 بر صفر حريف روسي خود را شکست دهد.

باباجان‌زاده پس از پيش افتادن 3 بر صفر از پارشين در سه دقيقه دوم هم با روحيه بالاتري ظاهر شد. وي در همان ابتداي سه دقيقه دوم يک امتياز از حريف خود گرفت و در ادامه هم يک فن 2 امتيازي روي پارشين اجرا کرد تا کشتي 6 بر صفر شود. باباجان‌زاده بار ديگر با خارج کردن پاي حريفش يک امتياز ديگر گرفت و پيش از اتمام زمان اين کشتي با خاک کردن پارشين کشتي را 9 بر صفر کرد.

در پايان تيم ايران با برتري 6 بر 2 برابر روسيه به عنوان قهرماني دست يافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا