گوناگون

ایجاد شهرک های صنعتی جدید در آذربایجان شرقی با وجود کمبود آب اقدام درستی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیل سعیدی ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی با بیان اینکه جلسات شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی نباید برای رفع تکلیف برگزار شود، اظهار داشت: برگزاری این جلسات باید برای حل مشکلات اساسی و زیربنایی بخش تولید، توزیع، اصناف و بازار برگزار شده و برای موضوعات مهم راه حل های مناسبی ارایه و مصوبات این جلسات به شورای گفتگوی کشور منتقل شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط و فرصت هایی فراهم شده است که می توان با استفاده از آنها مسایل و مشکلات را که در بخش تولید وجود دارد، با ارایه راهکارهای مناسب در سطح استان حل کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، اشتغال و تولید را بزرگترین مشکلات آذربایجان شرقی دانست و افزود: اشتغال و تولید معظلات اصلی این استان هستند که در جلسات شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی مشکلات شهرک های صنعتی و واحدهای موجود در این جلسات مجددا مورد ارزیابی قرار می گیرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: در این جلسات باید برای افزایش سرمایه در گردش واحدهای فعال تصمیم گیری و همچنین امکانات زیربنایی برای واحدهای تولیدی غیر فعال ایجاد شود و برنامه ریزی های مناسبی برای جلسات آتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با بحران کم آبی مواجه شده است، افزود: این استان جزو سه استان کشور است که با کم آبی مواجه هستند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه افزود: انتقال آب رود ارس برای شهرک های صنعتی مورد توجه قرار گرفته است، اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

سعیدی در پایان با بیان اینکه بهره برداری از شهرک های فعال موجود می تواند پاسخگوی نیازهای فعلی باشد، اظهار داشت: باید برای ایجاد شهرک های صنعتی جدید مشکلات زیر ساخت ها و کمبود آب را جبران کرده و در آینده با رفع موانع اقدام به ایجاد شهرک های جدید کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا