گوناگون

ایران اسلامی، پایگاه ثبات منطقه است/وحدت و مدیریت جهادی، دو شرط تداوم پیشرفت کشور

2312437 248به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ، “وحدت،اتحاد و همبستگی حول محور اسلام ، قانون اساسی و رهبری معظم انقلاب اسلامی” و “جهاد و مدیریت جهادی” را دو شرط عمده ثبات و پیشرفت انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد ملت بزرگ ایران اطمینان داشته باشند که در مسیر تدبیر ، اعتدال و امید ، به تمامی اهدافمان دست خواهیم یافت.

رییس جمهوری که در جمع هزاران نفر از دوستداران حضرت امام (ره) در مرقد آن امام راحل صحبت می کرد،اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران امروز در سایه رهبری های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، دارای عزت و عظمت و به عنوان پایگاه ثبات در این منطقه است و قدم به قدم در حال فتح قله های علم و دانش است .

حجت الاسلام و المسلمین روحانی در تشریح وحدت و اتحاد و همبستگی حول محور اسلام، قانون اساسی و رهبری معظم انقلاب اسلامی به عنوان نخستین شرط تداوم ثبات و پیشرفت ایران اسلامی اظهارداشت: بایدهمه ما دست به دست هم دهیم و از اختلافات و انشقاق پرهیز کنیم و نگذاریم عده ای در میان این مردم اختلاف و تفرقه ایجاد کنند .

رییس جمهوری گفت: اسلام ، قانون اساسی و رهبری از آن همه مردم ایران هستند و هیچکس نمی تواند بگوید اسلام و قانون اساسی و یا رهبری از ان این گروه و یا آن گروه است.اینها معیارهایی برای وحدت و اتحاد ما است و هیچکس فکر نکند که با تفرقه، کشور، نظام و انقلاب ما پیشرفت می کند.

روحانی با تاکید بر اینکه اتحاد و وحدت شرط پیشرفت ، ثبات و پیروزی ما در همه عرصه ها است ، خاطرنشان کرد: راه دوم جهاد است . جهاد تنها مقاومت در میدان جنگ نیست بلکه به معنای تلاش پیگیر و بهره گیری از همه توان و فرصت ها است و مدیریت جهادی یعنی مدیریتی که بتوانیم از همه توان ، فرصت ها و امکانات بهره بگیریم.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: با اتحاد، جهاد، تلاش و ایستادگی خود در همه عرصه ها پیروز میدان خواهیم شد و ما در میدان سیاست خارجی از حقوق حقه ملت به خوبی دفاع خواهیم کرد و با وحدت و ایستادگی و راه و تلاش جهادی که ملت ایران انتخاب کرده، امروز دیپلماتهای ما در صحنه سیاست خارجی ، سربازان خط مقدم هستند که مردم و رهبری معظم انقلاب از آنان حمایت می کند.

روحانی افزود: در چارچوب معیارهای مربوط به منافع و مصالح ملی و خطوطی که رهبری نظام ترسیم کرده، ما در سیاست خارجی موفق خواهیم شد تا هم از حقوق هسته ای دفاع و هم زنجیرهای به ناحق تحریم را پاره کنیم.

رییس جمهوری در پاسخ به این شعار که “انرژی هسته ای حق ما است” ، اظهارداشت: بی تردید انرژی هسته ای ، پیشرفت و توسعه ، علم و دانش ، نفوذ در منطقه و جهان و اتحاد و برادری ، حق مسلم ملت بزرگ ایران است.

روحانی در بخش دیگری از سخناش با تاکید بر اینکه حضرت امام(ره) با صدای رسا به جهانیان اعلام کرد که اسلام در عصر جدید می تواند بر جامعه حکومت و مدیریت کند و مردم را برای دستیابی به تمام اهداف مادی و معنوی رهنمون کند، گفت : پس از ارتحال حضرت امام ، خوشبختانه پرچم هدایت مردم در اختیار شخصیتی قرار گرفت که او همان راه و مسیر امام را ادامه داد و در برابر انواع توطئه ها توانست کشور ، نظام و انقلاب را حراست کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا