گوناگون

ایمان به خدا رمز پایمردی امام بود/ در مدیریت جهادی شکست وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار کارکنان کارخانه قند یاسوج، با گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و حادثه 15 خرداد افزود: امام خمینی(ره) با ایمان به مردم ساختار نحس، فاسد و متکبر استکبار را شکست.

وی بیان کرد: پس از حادثه 15 خرداد همه تصور کردند که شاه کار را تمام کرده و مردم عقب نشینی می کنند اما امام و یارانش که به مردم ایمان داشتند، می دانستند این حادثه ها هیچ خللی در مقاومت مردم ایجاد نمی کند.

آیت الله ملک حسینی بیان داشت: ایمان به تلاش و مقاومت مردم زمینه را برای جدیت امام تا پایان کار مهیا کرد تا به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی با بیان اینکه امام(ره) با سه عنصر ایمان به خدا، راه و مردم جنگ را مدیریت کرد، اظهر داشت: امام به مردم ایمان داشت و می دانست با روح شهادت طلبی مردم می توان جنگ را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز چنین ایمانی دارند، افزود: اگر ایشان این سال را به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند یعنی به چنین نیرو و عزمی در مردم معتقد هستند اما این نیازمند مدیریت عزم و اراده ملی است.

ظرفیتهای استان در سایه مدیریتهای باندی و قومی شکوفا نشد

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، عزم ملی و مدیریت جهادی را تجمیع توانها و ظرفیتهای جامعه و ایمان به آنها دانست  و گفت: این استان و منطقه دارای ظرفیتهای بسیاری است که نیازمند مدیریت صحیح، هدفمند و سریع است.

وی بیان داشت: ظرفیتهایمان به دلیل مدیریت های گذشته که زیر سایه باندبازی و قوم گرایی قرار گرفت، به خوبی شکوفا نشد.

IMG18001871

نماینده ولی فقیه دراستان ادامه داد: اگر این نوع مدیریت بازهم ادامه یابد شرایط مثل گذشته خواهد بود اما اگر مدیریت صحیح باشد، شاهد شکوفایی ظرفیتها خواهیم بود.

در مدیریت جهادی شکست وجود ندارد

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه در مدیریت جهادی شکست وجود ندارد، گفت: در جهاد اگر فردی هدفی را تعیین کرد، به هر قیمتی به سمت آن حرکت خواهد کرد و بدون تردید آن هدف محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه در برابر ظرفیتهای شکوفا نشده منطقه و محرومیت های آن مسئول هستیم، تصریح کرد: اگر انسان روح امانت داری، مسئولیت پذیری و دینداری داشته باشد، با تمام توان در راستای رفع مشکلات اقتصادی جامعه تلاش خواهد کرد.

آغاز کشت چغندر پس از 10 سال در استان

مدیرعامل کارخانه قند یاسوج نیز در این دیدار گفت: پس از 10 سال کشت چغندر قند در این استان دوباره آغاز شد.

قدرت الله حبیبی افزود: کشت چغندر قند برای تامین مواد اولیه این کارخانه در شهرستانهای بویراحمد، باشت و برخی شهرستانهای فارس و اصفهان آغاز شده است.

وی بیان کرد: در فصل پاییز 20 هزار تن چغندر قند به این کارخانه وارد خواهد شد و چرخ کارخانه را به حرکت در خواهد آورد.

حبیبی تصریح کرد: به رغم مشکلات نقدینگی و کمبود بودجه تلاش می کنیم با حرکت جهادگونه میزان تولید چغندر در استان و به ویژه در مناطق گرمسیری را افزایش دهیم.

IMG18002649

وی با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج تنها کارخانه ای است که دو بهره برداری دارد، افزود: پیش بینی می شود در هر سال 100هزار تن چغندر قند به کارخانه وارد شود.

مدیرعامل کارخانه قند یاسوج بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان را از نتایج کشت چغندر قند عنوان کرد و گفت: در این راستا نزدیک به 10 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در زمینه های مختلف کشت و تولید چغندر، حمل و نقل و تولید شکر و قند در استان ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: این کارخانه همچنین با تولید مواد اولیه می تواند صنایع پایین دستی خود همانند کارخانه تولید الکل در یاسوج و کارخانه تولید خوراک دام “دشت روم” را فعال کند.

حبیبی کارخانه قند یاسوج را پس از صنعت نفت بزرگترین واحد صنعتی استان دانست و بیان داشت: 180 کارگر دائم و موقت در کارخانه مشغول کار هستند که با راه اندازی خط مصرف چغندر به دو برابر افزایش خواهند یافت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا