گوناگون

بازارچه خیریه در قزوین گشایش یافت

81226694 5804764

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این بازارچه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازارچه دارای 40 غرفه از دستاوردها و توانمندی های مددجویان زیر پوشش این نهاد در قالب اجرای طرح های خودکفایی و اشتغالزایی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

ˈهدایت صفریˈ اظهارداشت: از این تعداد 30 غرفه نیز مخصوص فروش محصولات و تولیدات مددجویان می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین در کنار این بازارچه تعدادی از مووسسه های خیریه با هماهنگی این نهاد به ارایه خدمات و دستاوردهای خود می پردازند.

این مسوول، هدف از برپایی این بازارچه را ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، جلب نظر مردم برای مشارکت در کارهای خیر و فرهنگ سازی امور خیریه برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در ادامه مشارکت خیرین در تامین جهیزیه نوعروسان، ساخت و تعمیر مسکن مددجویان، کمک هزینه های امور فرهنگی و آموزشی، وام های کارگشایی و کمک هزینه درمان نیازمندان را از برنامه های بازارچه خیریه خواند.

صفری با اشاره به برگزاری جشن رمضان در کنار این بازارچه به مدت یک هفته خاطرنشان کرد: همزمان با 12 ماه مبارک رمضان نیز با همکاری ستاد دیه برای آزادی زندانیان، جشن گلریزان را برگزار می کنیم که امیدواریم افراد بیشتری را از زندان آزاد کنیم.

وی تصریح کرد: جشن رمضان با هدف ارایه توانمندی های خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و آشنایی بیشتر مردم و مسوولین با فعالیت های این نهاد برگزار می شود.

این مسوول یادآور شد: در راستای ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری، در ماه رمضان طرح های مختلفی از جمله اطعام نیازمندان، اکرام ایتام، محسنین، مفتاح الجنه، آزادی زندانیان، شفا، مشکوة و بازارچه جشن رمضان برگزار می شود.

صفری به اجرای طرح مسجد محوری اشاره و تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح پایگاههای ثبت نام و جذب کمکهای مردمی در سطح مساجد استان دایر می شود که خیرین و نیازمندان آن محله شناسایی و کمکهای جمع آوری شده به نیازمندان همان محل ارایه می شود.

وی افزود: در ماه رمضان با اختصاص 15 میلیارد ریال تعداد 100 هزار بسته غذای گرم بین نیازمندان توزیع خواهد شد که هزینه آن توسط خیرین و دستگاههای اجرایی تامین شده است.

استان قزوین دارای یک میلیون و 150 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 56 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

7389/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا