گوناگون

بازار بورس ایده نقش بسزایی در اقتصاد ملی ایفا می کند

81182014 5727023

به گزارش ایرنا، «حسن قالیباف اصل» افزود: کشورهای پیشرفته توانسته اند دانش را به فن آوری تبدیل کنند. در کشور ما دانش فراوانی تولید می شود و بازار دارایی های فکری موجب می شود که اختراعات مخترعان و مبتکران مورد توجه قرار گرفته و رقابت بین نخبگان و مبتکرین شکل گیرد.

وی به مزیت تامین مالی بازار دارایی فکری اشاره کرد و گفت: با توجه به شفافیت و رقابت موجود در این بازار، واگذاری و عرضه اختراعات از طریق آن بهتر انجام می شود. این بخش از بورس که اختصاص به دارایی های فکری خواهد داشت، کمک می کند، ایده های دانش بنیان و اختراعات جدید تامین مالی شده و کشف قیمت برای ایده های خلاقانه در بازار سرمایه اتفاق بیافتد.

مدیرعامل بورس واوراق بهادار افزود: در کشورهای پیشرفته، شرکت ها در کنار دارایی های فیزیکی، دارایی های نامشهود زیادی دارند، اما در کشور ما عمده دارایی هایی که شرکت ها دارند، دارایی های فیزیکی است. این طرح، از یک سو به بازار کمک می کند در کنار دارایی های فیزیکی، دارایی نامشهود نیز تقویت شود و از سویی دیگر شرکت ها بزرگتر شده و در فضای بین المللی رقابت کنند.

قالیباف اصل با ابراز امیدواری به آینده بازار فکری خاطرنشان کرد: برای راه اندازی بورس ایده که بازاری نوپاست زحمات زیادی کشیده شده که ممکن است در ابتدا با مشکلات و ابهامات اولیه روبرو شود، اما با حل آنها این بازار می تواند نقش بسزایی در اقتصاد ملی ایفا کند.

وی تصریح کرد، در اقتصاد مقاومتی روی ایده های خلاقانه و اقتصاد دانش بنیان تاکید زیادی شده است، این بازار می تواند در راستای اهداف و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در خدمت کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی بورس، مدیرعامل بورس تهران، ایده های خلاقانه را سبب رشد بنگاه های اقتصادی دانست و تاکید کرد: در این بازار، دارایی های فکری معامله می شود و کشف قیمت دارایی فکری، رقابت بین مخترعان را بدنبال دارد. بخشی از پروژه هایی که شرکت ها تعریف می کنند، ایده هایی است که تبدیل به فن آوری می شوند و رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی را منجر خواهند شد و در نهایت توسعه این بنگاه ها، رشد و توسعه بازار سرمایه را در پی خواهد داشت.

اقتصام(1) ** 9141 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا