گوناگون

بازی والدین با کودک از راه‌های شخصیت دادن به کودک

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی از راه‌های شخصیت دادن به کودکان را بازی کردن والدین با آنهاست دانست و گفت: این کار اندکی از وقت والدین را می‌گیرد اما آثار بسیار نیکویی دارد. بازی با کودک می‌تواند به شکل محبت کردن و شعر خواندن برای او باشد.

دکتر «منصوره صافی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، اظهار کرد: شانزدهم مهرماه هر سال، روز جهانی کودک نام نهاده شده است روزی که فرصت مناسبی برای خوب دیده شدن کودکان این انسان‌های کوچک، پاک و معصوم است. در حقیقت این روز بهانه‌ای است تا به همه بزرگترها یادآوری شود که کودکان را بهتر درک کنند و به مشکلات و معضلات پیرامون کودکان بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: در آئین اسلام فرزندان حقوقی بر پدر و مادر خود دارند نام نیکو بر فرزند بگذارند، خواندن و نوشتن به فرزند بیاموزند، روزی پاک و حلال برای آنان فراهم کنند، به کودک قرآن خواندن بیاموزند و کودک را در انجام تکالیف دینی و شرعی یاری کنند.

مدیر گروه سلامت خانواده‌ی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی از راه‌های شخصیت دادن به کودکان را بازی کردن والدین با آنهاست دانست و گفت: این کار اندکی از وقت والدین را می‌گیرد اما آثار بسیار نیکویی دارد. بازی با کودک می‌تواند به شکل محبت کردن و شعر خواندن برای او باشد.

صافی‌زاده گفت: گروه سلامت خانواده‌ی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ابتدای هفته‌ی جهانی کودک پیرو جلسه‌ی کار گروه اجتماعی و فرهنگی استان با حضور ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط از سوی استانداری و در محل کانون پرورش فکری استان، نشست مشترکی بین مسئولان واحدهای ذی‌ربط در دفتر معاونت در خصوص برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای هفته‌ی جهانی کودک برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های متعددی چون برگزاری کارگاه تخصصی تکامل کودکان، آموزش به خانواده‌ها در زمینه‌ی پایش رشد کودکان و تغذیه‌ی کمکی و پیشگیری از سوء‌تغذیه و …. توسط پرسنل بهداشتی، بازدید از برخی مهدهای کودک استان، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌های استان، نصب بیلورد در خصوص شعارهای روز جهانی کودک در سطح شهر، آموزش کمک‌های اولیه به کودکان، ‌توزیع پکیج‌های آموزشی پیشگیری از سوانح و حوادث و کمک‌های اولیه توسط اورژانس 115، برگزاری کارگاه فرزندپروری، توزیع پمفلت آموزش سلامت روان کودکان و بلایا، ارسال تیزرهای آموزشی برای پخش در صدا و سیما و …. در دستور کار این هفته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا