Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

بالاخره شرکت مرسدس«بنز CLA شوتینگ بریک» را معرفی کرد + عکس و فیلم

به گزارش میهن پست – چند سالی است که مفهوم خودروهای شوتینگ بریک باز هم احیا شده است و در میان این همه کلاس و سگمنت، این واگن‌های اسپرت هم اضافه شده‌اند. پس از ماه‌ها انتشار تصاویر جاسوسی سرانجام مرسدس بنز از نسخه شوتینگ بریک CLA خود رونمایی کرد.

 مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک
مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک

این خودرو که نسخه مینی CLS شوتینگ بریک نیز محسوب می‌شود، با طول ۴۶۳۰، عرض ۱۷۷۷ و ارتفاع ۱۴۳۵ میلی‌متر تفاوت چندانی با نسخه معمولی CLA ندارد. اما به لطف تغییرات در قسمت عقب ۲۵ لیتر به گنجایش بار آن افزوده شده و اکنون ظرفیت این قسمت به ۴۹۵ تا ۵۹۵ لیتر بسته به موقعیت درب محفظه بار، رسیده است. البته می‌توان صندلی‌های عقب را تا کرد و فضایی به اندازه ۱۳۵۴ لیتر برای توشه‌ها مهیا نمود.

 مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک
مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک

یک تریم اسپرت جدید AMG با تم نارنجی هم شامل چرخ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با حاشیه نارنجی، چراغ‌های جلوی متفاوت با لامپ‌های bi-xenon، تزئینات و دوخت نارنجی رنگ داخل کابین و نوارهای نارنجی زیر سپرهای جلو و عقب نیز اضافه شده است که ترکیبی جذاب و موقر ایجاد نموده است.

 مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک
مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک

در ابتدای ورود نسخه شوتینگ بریک CLA، موتور چهار سیلندر ۲٫۱ لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر در مدل CLA 200 CDI و یا موتور ۱۷۷ اسبی و ۳۵۰ نیوتن متری در مدل CLA 220 CDI انجام وظیفه می‌کنند. موتورهای بنزینی هم شامل ۱٫۶ لیتری ۱۲۲ اسبی و ۲۰۰ نیوتن متری در مدل CLA 180 و ۱۵۶ اسبی و ۲۵۰ نیوتن متری در مدل CLA 200 می‌شوند. در نهایت هم مدل CLA 250 با انتقال نیرو به چهار چرخ ۴MATIC قرار دارد که از موتور ۲٫۰ لیتری آن ۲۱۱ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن متر تورک استخراج می‌شود. شتاب صفر تا صد این مدل به زیر ۷ ثانیه می‌رسد.

 مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک
مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک

باشکوه‌ترین نسخه CLA شوتینگ بریک، مدل AMG آن یعنی CLA 45 AMG می‌باشد که از موتور چهار سیلندر ۲٫۰ لیتری توربوشارژر بهره می‌گیرد. توان این موتور ۳۶۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و گشتاور آن ۴۵۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۲۵۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه می‌باشد.

 مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک
مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک

خروجی این موتور توسط یک گیربکس هفت سرعته خودکار دوکلاچه اسپید شیفت به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این مدل تنها ۴٫۷ ثانیه می‌باشد و البته طبق معمول بیشینه سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

ورود به بازار نسخه شوتینگ بریک و تحویل به مشتریان برای ماه مارس سال ۲۰۱۵ یا اواخر اسفند ماه ۹۳ برنامه‌ریزی شده است.

در نهایت از شما می‌خواهیم که واژه‌ای پارسی برای معادل شوتینگ بریک پیشنهاد دهید.

منبع:autoblog       ترجمه:Pedal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا