گوناگون

بحران آب کرمان را 20 سال پیش هشدار داده بودم

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: بحران آب را 20 سال پیش هشدار دادم اما هیچ توجهی نشد تا امروز که استاندار به فکر افتاد و تلاش خود را برای کنترل این معضل به کار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، آیت‌الله «سیدیحیی جعفری» صبح امروز(دوشنبه 14 مهرماه) در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و عملیاتی استان کرمان گفت: هم‌اکنون در دهه‌ی کرامت هستیم و این دهه، اهمیت ویژه‌ای دارد و امید می‌رود همه‌ی مسئولان به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند «در همه‌ی حالات از انسان‌ها علم، دانش و حکمت را فرا بگیریم و حرف منطقی و مفید از هر که گفته شد را باید سرمشق خود قرار دهیم».

امام جمعه کرمان افزود: اگر علم، دانش و آگاهی نباشد در هیچ کار موفق نمی‌شویم و امروز اگر نیروی انتظامی موفقیتی بدست آورد بعلت آگاهی و اقتدارش است.

جعفری با بیان اینکه عقل و خرد در رأس همه‌ی مسائل و امور و منشأ همه‌ی فضائل و کمالات است، اظهار کرد: هیچ گونه فقری همانند جهل و بی‌عقلی و هیچ ارزشی بالاتر از ادب نیست.

وی گفت: هر انسانی که ادب داشته باشد و فضائل معنوی را بدست آورد ارزش و احترام دارد در غیر این‌صورت در هر مقامی که باشی در جامعه بی‌ارزش هستی.

امام جمعه کرمان هم‌چنین مشورت را پشتیبان بزرگی برای انسان‌ها دانست و گفت: همه‌ی انسان‌ها باید در کارهای بزرگ با افراد عالم و بصیر مشورت کنند چون در مشورت است که انسان به مقصد اصلی خود دست می‌یابد.

جعفری تصریح کرد: اگر در کارهای مهم تبادل نظر نداشته باشیم گرفتار اشتباه می‌شویم مانند مسأله‌ی کم آبی که در حال وجود دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا