گوناگون

برای انجام تمرینات قدرتی به تنهایی، این نکات را فراموش نکنید

badan sazi برای انجام تمرینات قدرتی به تنهایی، این نکات را فراموش نکنید

چطوری بدون کمک مربی به بهترین صورت ورزش کنیم؟ این ممکن است پرسش  خیلی از شما باشد ، اگر قادر نیستید یک مربی خصوصی داشته باشید ، پس یاد بگیرید خودتان مربی خودتان باشید !

چند هفته پیش ، تمرینات ۶ هفته ای بدنسازی را ارائه کردیم که هم قدرت بدنی  را زیاد میکرد و هم اعتماد به نفسمان را ،حالا که برنامه به پایان رسیده است، احتیاج به برنامه ای داریم که آن چیزهایی را که بدست آورده ایم را حفظ کنیم.

اینها توصیه های مری بث وییس ، مربی بدنسازی است ، دراین باره که چگونه به تنهایی بدنسازی کنیم:

برنامه مخصوصی تدارک ببینید

هنگامی که با مربی در باشگاه تمرین می کردم  مجبور نبودم که هنگام بیدار شدن از خواب چند ثانیه به تصمیم گرفتن مشغول باشم که آیا بازهم بخوابم یا برای دویدن یا باشگاه رفتن یا دوچرخه سواری از جایم برخیزم – من برای خودم برنامه داشتم . این همان نکته کلیدی است که خانم وییس به من گفته بود. او می گفت : برای ورزش کردن باید برنامه ریزی کنید تا تاثیرات آنرا مشاهده نمایید. من سعی دارم که یک هفته این کار را انجام دهم و تا جایی که امکان دارد ، خاص باشم. ( برای مثال سه شنبه : کلاس در باشگاه ؛ جمعه : ۵ مایل دوی تمرینی آرام به همراه یک مایل گرم کردن، ۲ مایل در سال ۸:۳۰ / دوی سرعت با ۲۰۰ متر دوی آرام در بین هر مایل، ۱ مایل خنک کردن ؛ شنبه :تمرین قدرتی در باشگاه طبق برنامه و… )

اهداف هوشمدانه ای داشته باشید

به گفته خانم ویس این برنامه ، برنامه ای خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع گرایانه و دارای محدوده زمانی است. انجام چنین کاری می تواند انگیزه شما را حفظ کند و کمک کند که پیشرفت خود را ملاحظه کنید. یک مربی شخصی همیشه روبروی ورزشکاران می ایستد و آنها را تمرین می دهد – اما شما می تواند خودتان هوشمندانه عمل کنید! برای مثال تصمیم بگیرید که می خواهید چند درصد چربی کلی بدن خود را در ۸ هفته بسوزانید یا بتوانید در عرض ۶ هفته غبغب خود را آب کنید.

از یک کارشناس پیروی کنید ( یا به نوعی متخصص)

درست است که گفتیم می توانید مربی خود باشید اما به این معنی نیست که نمی توانید از برنامه های متخصصین این امر استفاده کنید! می توانید یک برنامه روتین را دانلود کنید و همراه داشته باشید. به خاطر داشته باشید که در برنامه خود تمرینات را آهسته آهسته شدید تر و قدرتی تر کنید و هر ۳ یا ۴ هفته یک هفته را به استراحت یا ریکاوری بپردازید. سپس ، بعد از ۴ تا ۶هفته ، به یک روتین جدید وارد شوید تا بدن شما به فرم قبلی عادت نکند.

می توانید از دوستان خود بخواهید که مربی شما باشند

دوستان هم باشگاهی یا هم تمرینی کمک می کنند که احساس مسئولیت بیشتری داشته باشید. کاری که دوست شما می تواند انجام دهد : کمک کند تمرین را درست انجام دهید. بعنوان مثال، می تواند با نگاه کردن به شما در هنگام انجام بعضی تمرینات مثل شنا، قوس پشت خود را اصلاح کنید. ( البته ، اگر هیچکدام از شما به نحوه صحیح انجام یک حرکت مطمئن نیستید می توانید از مربی باشگاه بخواهید کمکتان کند.) گزینه ای دیگر: از نحوه تمرین خود فیلم بگیرید و از یکی از دوستانتان که بطور منظم ورزش می کند بخواهید که نظرش را درباره تمرین شما بگوید.

منبع-http://ibanoo.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا