گوناگون

برخی مسئولان فرهنگی در خواب فرو رفته‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز و همزمان با چهارمین روز از هفته نیروی انتظامی، همایش عفاف و حجاب با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت، سرهنگ جمال نیکجو جانشین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران و اساتید دانشگاهی و حوزوی در سالن کوثر ورامین برگزار شد.

سرهنگ جمال نیکجو در این همایش با اشاره به اهمیت حفظ عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: عفاف و حجاب جایگاه ویژه و مقدسی در میان مردم ایران اسلامی دارد به همین خاطر دشمن تلاش می کند تا ارزش و اهمیت این موضوع را در جامعه کم رنگ کند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران افزود: امروز شبکه های ماهواره ای با استفاده از فرصت های ایجاد شده، تلاش دارند تا با تبلیغات وسیع و گسترده، بدپوششی را در میان زنان و دختران ایرانی گسترش دهند که باید خانواده ها هوشیاری خود را بالا ببرند.

وی با انتقاد از وضعیت برخی ادارات و نهادهای دولتی در زمینه پوشش برخی کارمندان ادامه داد: ایران یک کشور اسلامی و پیرو مکتب اهل بیت است اما وضعیت پوشش در برخی ادارات کشور زیبنده نیست و مردم وظیفه دارند تا در این زمینه به رسالت خود که همان امر به معروف  ونهی از منکر است، عمل کنند.

این مسئول گفت: متأسفانه امروز فضای مجازی علاوه بر فرصت هایی که برای نخبگان و اندیشمندان ایجاد کرده اما تهدیدهایی را نیز برای جوانان و نوجوانان به همراه داشته به همین خاطر باید خانواده ها مراقب فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی باشند.

در این مراسم حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز با انتقاد شدید از رواج بدحجابی در سطح جامعه اظهار داشت: برگزاری نشست های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب نباید فقط مورد توجه نیروی انتظامی باشد بلکه نهادهای دیگر فرهنگی نیز در این زمینه مسئول هستند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: متأسفانه برخی مسئولان و نهادهای فرهنگی نسبت به رواج بدحجابی و مفاسد اجتماعی در جامعه بی تفاوت شده اند اما این افراد باید بدانند که روزی باید پاسخگوی خون مطهر شهدای انقلاب و امام راحل باشند.

وی ادامه داد: دشمن با تمام توان و ظرفیت خود تلاش می کند تا دین و اعتقادات نسل جوان و نوجوان کشور را سست کند اما برخی مسئولان فرهنگی کشور در خواب فرو رفته و هیچ عکس العملی نشان نمی دهند، متاسفانه مبارزه با جنگ نرم فقط با شعار انجام نمی شود، امروز برخی از مسئولان فقط در سخنرانی‌های خود یادآور می‌شوند که باید کار فرهنگی کرد این در حالی است که خود آنها متولی اصلی فرهنگ هستند.

محمودی اضافه کرد: سکوت در قضیه بدحجابی جایز نیست و همه ما وظیفه داریم نسبت به این مسئله در هر سمت و جایگاهی که هستیم، واکنش نشان دهیم زیرا امروزه ماهواره‌ها با هزاران شبکه فارسی و ضد فرهنگی برای ترویج بی حجابی و بدحجابی هجمه‌های زیادی انجام می‌دهند و بخشی از فروپاشی در خانواده‌ها به خاطر وجود شبکه‌های ماهواره ای است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا