گوناگون

برداشت یک هزار و 200 تن جو از مزارع قائمشهر

81222602 5797993

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ˈ علی درویش نیا ˈ مدیرجهادکشاورزی شهرستان قائمشهر گفت : از سطح فوق 330 هکتار به کشت جو دیم با متوسط عملکرد تولید دو هزار و 300 کیلوگرم در هکتار و 140 هکتار جو آبی با میانگین عملکرد تولید سه هزار و 200 کیلوگرم اختصاص داشته است.

وی درآمد حاصل از تولید این مقدار محصول جو این شهرستان در سالجاری را بالغ بر نه میلیارد ریال اعلام داشت و تصریح نمود: کشت جو یکی از عوامل مهم حفظ امنیت غذایی، تولید و اشتغالزایی مولد و توسعه پایدار بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه رقم توزیعی جو این شهرستان از نوع صحرا بوده خاطر نشان ساخت این رقم تجاری به دلیل مرغوبیت مورد استفاده قرار می گیرد.

گزارش دیگر این روابط عمومی حاکی است در راستای مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بیماری های مزارع شالیزاری رها سازی یکپارچه زنبور تریکوگراما علیه نسل دوم کرم ساقه خوار برنج در بیش از صد هکتار از شالیزارهای روستای صلحدارکلا این شهرستان انجام شد.

درویش نیا با اشاره به اینکه رها سازی زنبور تریکوگراما در سطح بالغ بر سه هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان از 31 خرداد ماه امسال به مدت ده روز انجام می گردد، نسل دوم ساقه خوار برنج را مهم ترین مرحله خسارت زایی زندگی این آفت عنوان داشت که کنترل بیولوژیک آفت در این نسل از اقدامات مهم بهزراعی بوده و در جلوگیری از کاهش کمی و کیفی عملکرد محصول بسیار موثر می باشد.

وی گفت: در سالجاری مبارزه بیولوژیک در بیش از سه هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان در سه مرحله صورت می گیرد.ک/1

608/2585

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا