گوناگون

برف و سرما اردبیل را فرا می گیرد/ کاهش 18 درجه ای دما و وزش بادهای تند از یکشنبه

به گزارش خبرنگار مهر، رسول همتی بعد از ظهر شنبه در جلسه بررسی وضعیت جوی استان اردبیل افزود: هوای اکثر مناطق استان اردبیل طی روزهای آینده 10 تا 18 درجه سرد خواهد شد.

وی با اشاره به ورود سامانه قوی و ناپایدار به استان از بعد از ظهر و عصر فردا یکشنبه تاکید کرد: با ورود این سامانه، بادهای تند شمالی استان را فرا خواهد گرفت.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی استان با بیان اینکه آسمان تمامی مناطق استان در این مدت ابری و در مناطقی مه آلود خواهد شد، ادامه داد: دمای هوا از فردا شب تا روز چهارشنبه بین 10 تا 18 درجه کاهش خواهد یافت.

وی فعالیت بارشی این سامانه را بصورت باران متناوب پیش بینی کرد و یادآور شد: این بارندگی تا روز سه شنبه فعال بوده و اوج بارندگی ها از یکشنبه شب تا دوشنبه خواهد بود.

همتی تاکید کرد که با توجه به شدت بارش در مناطقی از استان آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بارش در ارتفاعات و شهرهای کوهستانی استان بصورت برف پیش بینی شده است، متذکر شد: بر این اساس اختلال در تردد وسائط نقلیه در جاده های موصلاتی استان بدلیل مه غلیظ و بارش برف انتظار می رود.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی استان عنوان کرد: بارش این سامانه از روز سه شنبه قطع ولی هوای سرد تا روز چهارشنبه در منطقه ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به هشدارهای صادر شده تصریح کرد: راه اندازی سیستم های گرمایش مدارس، ادارات و اماکن عمومی در سطح استان.

تسریع در کاشت محصولات پاییزه و برداشت باقیمانده و حمل محصولات به انبارهای سرپوشیده توصیه هواشناسی برای دستگاه ها و کشاورزان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا