گوناگون

برنامه جدی وزارت بهداشت برای برخورد با داروهای تبلیغی ماهواره

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو ضمن هشدار چند باره نسبت به عوارض استفاده از فرآورده‌هایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تحت عنوان دارو تبلیغ می‌شوند، از اقدام جدی وزارت بهداشت برای برخورد با این فرآورده‌های تبلیغی خبر داد.

دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت در گفت وگو با ایسنا، مشخص و مسجل است که فرآورده های تبلیغی شبکه‌های ماهواره‌ای قاچاق و تقلبی هستند.

وی تاکید کرد: فرآورده‌های مجاز و رسمی حق تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای را ندارند. بنابراین مشخص است که فرآورده های تبلیغی ماهواره، غیرمجازند.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: مردم بدانند هیچ فرآورده مجازی در شبکه های ماهواره ای تبلیغ نمی‌شود و مواردی که در این شبکه‌ها تبلیغ می شوند، فرآورده‌هایی زیرپله ای، قاچاق و تقلبی بوده و خطرناک هستند.

دیناروند با تاکید بر اینکه مردم نباید به محصولات و فرآورده‌های تبلیغی ماهواره‌ها اطمینان کنند، در عین حال گفت: هر جا که شبکه توزیع این فرآورده ها کشف شوند، قاطعانه برخوردهای لازم صورت می گیرد.

گفتنی است؛ پیش از این سازمان غذا و دارو در ادامه اطلاع رسانی‌هایش نسبت به عوارض استفاده از داروها و فرآورده‌های تبلیغی ماهواره‌ای از مرگ 3 تن از هموطنانمان به علت مصرف فرآورده‌ای که با نام” Herbal slimming “و تحت عنوان داروی لاغری در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شد، هشدار داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا