گوناگون

برگزاری جشن غدیر در 540 مسجد و هیئت مذهبی استان سمنان/ 100 مبلغ اعزام شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سفر حج پایان یافته و همه عازم دیار خود هستند، در کنار چاه غدیر همه گرد آمده اند تا استراحتی کنند و آبی آذوقه راه خود سازند که ندای پیامبر (ص) همه را گرد می آورد، همه بمانند به رفتگان بگویید باز آیند و منتطر بمانید تا بازماندگان برسند، خبر مهمی است که باید اعلام شود.

کلام حضرت دهان به دهان می پیچد و بالاخره لحظه موعود فرا می رسید، جحاز اشتران آماده است تا پیامبر اکرم (ص) بر فراز آن خبری را اعلام کند و این همه برای پیامبر اهمیت داشته که همه حج گذاران را جمع کرده است. رسول گرامی اسلام بر فراز جحاز اشتران می رود و ولایت علی بن ابی طالب (ع) اعلام می کند، بدین گونه است که برگی دیگر از تاریخ اسلام ورق می خورد و حوادثی را در پی می آورد که برای زنده نگه داشتن دین جان ها داده می شود و دین تا امروز برپا داشته می شود.

همیشه عده ای دین را فقط برای معابد و مساجد می خواستند و سیاست را مخصوص خود اما غدیر بر این طرز تفکر باطل و منحط خط بطلان کشید و انتخاب علی (ع) به عنوان امیر المومنین و ولی و جانشین پیامبر نشان داد دین و حکومت هرگز جدا شدنی نیستند، در این راستا و به منظور تبیین اهمیت ولایت و امامت و نقش غدیر در زنده نگاه داشتن دین اسلام بیش از 100 مبلغ در 540 مسجد و هیئت مذهبی استان سمنان به فعالیت پرداختند.

غدیر عامل یاس دشمنان و کفار در دست اندازی به دین اسلام

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که عید غدیر عامل مایوس شدن کفار از دست اندازی به دین اسلام شد گفت: از منظر آیات و روایات جایگاه و اهمیت عید غدیر به گونه ای توصیف شده است که تحلیل معنایی آن گستره دین شناسی، پیامبرشناسی، دشمن شناسی، سنت شناسی، امام شناسی و امت شناسی را دربر می گیرد.

حجت الاسلام ولی الله مصائبی آیات سه و 67 سوره مبارکه مائده را دارای چهار وصف عظیم واقعه غدیر شمرد و افزود: یکی از این ویژگی ها همان مایوس شدن کافران از دست اندازی به دین اسلام است و دیگری کامل شدن دین و اتمام نعمت و رضایت خداوند متعال به انتخاب  دین اسلام برای همه جهانیان.

وی خاطر نشان کرد: حضرت على (ع) در نهج البلاغه می فرمایند اگر والى رهبر سياسى نصب شد كه رابطه او با مردم بر اساس قسط و عدل باشد. هم مردم حقشان را اداء كنند و هم والى قسط و عدل را رعايت كند چنين نظامى ماندنى است و دشمنانى كه طمع در نابودى و براندازى آن نظام را داشته باشند نااميد و مأيوس خواهند شد.

اعزام 111 مبلغ به نقاط مختلف استان سمنان به مناسبت عید ولایت و امامت

معاون فرهنگی  و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ ولایت و امامت در جامعه و به خصوص نسل جوان تصریح کرد: 111 مبلغ در این ایام به اقصی نقاط استان اعزام شدند که 24 مبلغ اعزامی از قم و باقی مبلغان بومی استان بودند.

مصائبی همچنین در خاتمه به بازسازی واقعه غدیر خم در شهرستان شاهرود در روز عید خبر داد و عنوان کرد: این مراسم ساعت 14 در حرم شهدای گمنام شهرستان شاهرود و با حضور سادات و مردم این شهر برگزار خواهد شد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا