گوناگون

برگزاری دوره‌های آموزشی پزشکی در راستای کمک به رفع دغدغه‌های پزشکی منطقه است

2334725 530به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رامز نصیری صالح، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در جلسه هم اندیشی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به تجهیزات و امکانات موجود در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل (وابسته به جهاددانشگاهی اردبیل)، اظهارکرد: از لحاظ تجهیزات و امکانات موجود در این مرکز، مشکلی نداریم و در سطح کشورهای اروپایی هستیم، بنابراین ارائه خدمات در این حوزه به نحو شایسته‌ای صورت می‌گیرد و در جهت حمایت از بیماران و پیروی از سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، مبالغ دریافتی خدمات تخصصی درمان ناباروری و مبالغ ویزیت پزشکان که پایین تر از تعرفه‌های بخش خصوصی است، امسال افزایش نیافته و طبق تعرفه سال قبل(92) اعمال می‌شود.

وی افزود: تمامی آزمایشگاه‌های این مرکز از جمله تشخیص طبی نیز طبق تعرفه سال 92از بیماران هزینه دریافت می‌کنند و در خصوص عقد قرارداد با بیمه‌ها نیز قول مساعد همکاری دریافت کرده‌ایم تا خدمات این مرکز تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند.

نصیری صالح اظهارکرد: ما آماده‌ایم در طرح تحول نظام سلامت همکاری بیشتری با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی انتظارات از دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: کمبود برخی اقلام مورد استفاده در مرکز درمان و گرانی آن مشکلاتی را برای مرکز و مردم به وجود آورده است و همچنین در خصوص اطلاع رسانی بانک خون سلول‌های بنیادی از دانشگاه علوم پزشکی استان انتظار همکاری و مساعدت بیش از پیش داریم.

در ابتدای این جلسه، « پورفرضی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل فرصتی برای منطقه است، گفت: از اینکه جهاددانشگاهی در راه اندازی این مرکز پیش قدم شده و خدماتی را در این بخش به مردم ارائه می دهد خوشحالیم و دانشگاه نیز در حد توان همکاری لازم را در این خصوص داشته و زمینه را برای فعالیت این مرکز از قبیل صدور مجوزهای درخواستی فراهم کرده است.

وی در خصوص برخی دغدغه‌ها در این حوزه بیان کرد: باید راهکاری بیابیم تا هزینه‌های درمان ناباروری که بالاست و برای بیماران مشکلاتی به وجود آورده را کاهش دهیم.

پور فرضی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی واحد اردبیل برخی دوره‌های آموزشی پزشکی را در حال اجرا دارد که انتظار داریم در برگزاری این دوره‌ها، عنوان، گروه هدف و پیش نیاز آن قبلا با معاونت آموزشی دانشگاه هماهنگی شود تا دغدغه ای از این بابت برای مردم و دانشگاه ایجاد نشود.

وی بیان کرد: اگر این دوره‌ها برای متخصصان امر و دست اندرکاران این حوزه‌ها برگزار شود، ما هم حمایت لازم را انجام می دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان، گفت: این طرح فقط در حوزه بیمارستانهای دولتی انجام می‌شود و بیماری‌های زیبایی جزء این طرح محسوب نمی شود.

انتهای پیام /م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا