گوناگون

برگزاری موفق جشنواره مقاومت موجب خشم مستکبرین و رسانه‌های صهیونیستی می‌شود

“حسین مسافر آستانه” مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری با استقبال از گستردگی ابعاد برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در ایران و دیگر کشورها گفت: به دلیل اهمیتی که موضوعیت آثار در این جشنواره دارد می توان گفت اساسی ترین دغدغه جشنواره فیلم مقاومت دوره تاریخی اخیر یعنی جنگ 8 ساله ایران و عراق است و با قاطعیت می توان گفت دفاع 8 ساله موضوعی مهم و بخشی از تاریخ پرافتخار مردم را رقم می زند.
 
وی با بیان اینکه پرداختن به سینمای دفاع مقدس یک ضرورت است، گفت: اتفاقات این چنینی هر 100 سال یکبار ممکن است برای هر کشوری رخ دهد و متاسفانه تا به امروز در حق این اتفاق فیلمی درخشان و ماندگار ساخته نشده است.
 
مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری همچنین گفت: دوازده دوره است که جشنواره فیلم مقاومت برگزار می شود اما بنده معتقدم در این زمینه همچنان باید آثار و تولیدات سینمایی تقویت شود.
 
وی با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت باید هر ساله با حمایت و گسترگی بیشتری برگزار شود، گفت: هر ساله برگزار شدن جشنواره فیلم مقاومت یک ضرورت بود زیرا در گذشته دوسالانه بودن آن موجب انفکاک برنامه ها و انگیزه ها شده بود. جشنواره باید به صورت روتین هر سال برگزار شود.
 
مسافرآستانه خاطرنشان کرد: هنرمندان این حوزه باید همواره به عنوان یک امر مستمر به این جشنواره نگاه کنند. بدون شک در سال هایی آثار خوبی در این زمینه ساخته شده است اما در سال هایی هم با افت نگاه نسبت به دفاع مقدس همراه بوده است.
 
وی با بیان اینکه در دوره ای آثار با افت کمی و کیفی همراه بودند، گفت: متاسفانه در سال هایی شاهد آثاری بودیم که بیشتر سطحی بودند و به شکل جدی از عمق فاصله گرفته بودند درحالیکه اگر حمایت ها نسبت به این جشنواره و آثارش جدی باشد و از دبیرخانه ثابتی در طول سال برخوردار باشد بدون شک این جشنواره می تواند نقش مهمی در تولید و ارتقاء آثار داشته باشد.
 
مسافرآستانه با بیان اینکه دفاع مقدس تنها به دوره 8 ساله جنگ تحمیلی ختم نمی شود، افزود: مقاومت و دفاع مقدس بحث فرهنگی را هم در بر می گیرد که از این اتفاق بزرگ تاریخی شکل گرفته است.در این مقاومت نوع روابط انسان ها و انگیزه برای مبارزه با دشمن بی نظیر است بنابراین این فرهنگ باید در جامعه گسترش پیدا کند.
 
مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری با بیان اینکه تعمیم نام مقاومت از دفاع مقدس همین هدف را دنبال می کند گفت: امروز ما در جهانی زندگی می کنیم که فرهنگ جنگ می تواند ما را نجات دهد بنابراین اگر می خواهیم فرهنگ ملت را ارتقاء دهیم باید آثار دوران جنگ را ارتقاء دهیم.
 
وی با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت در ابعاد بین المللی تاثیر زیادی داشته است، گفت: باید توجه داشت که جشنواره مقاومت در سطح داخلی و خارجی هرچقدر موفق تر باشد خشم مستکبرین جهانی را بیشتر برمی انگیزد. باید توجه داشت در دوران امروز که دوران جنگ نرم است هیچکس بیکار ننشسته است و آنها همچنان در برابر فرهنگ مقاومت خشمگین هستند و ما باید با برنامه ریزی های دقیق تر کار کنیم و به فعالیت هایمان در زمینه مقاومت ادامه دهیم.
 
مسافر آستانه با بیان اینکه در طول این سال ها مدیران جشنواره باشدت و ضعف مختلفی فعالیت کردند، گفت: در دوره ای همکاری ها برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره زیاد بود که طبیعتا جشنواره با وسواس برگزار شد و در دوره هایی هم کم رنگ بود. البته این امر به شرایط متغیر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه هم برمی گردد که بطور قطع در روند برگزاری جشنواره مقاومت هم تاثیرگذار بوده است.
 
وی تاکید کرد: باید با عزم راسخ با فرهنگ مقاومت برخورد شود و برای پویایی و فعال بودن آن تلاش بیشتری کنیم. امیدوارم دراین دوره از جشنواره این اتفاق بیافتد تا شاهد رشد این جشنواره  در همه زمینه ها باشیم.
 
مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت جشنواره مهمی در کشور محسوب می شود نیز گفت: اگر برای این جشنواره بودجه منظمی در قبال برنامه حساب شده وجود داشته باشد بدون شک در روند برگزاری جشنواره کمک زیادی خواهد کرد اما با این حال باید توجه داشت که هنر دفاع مقدس در همه رشته ها باید جایگاه خود را با تولید آثار بدست آورد.
 
وی ادامه داد: موضوع دفاع مقدس موضوعی است که اگر خوب شناخته شود اثری را خلق می کند که جذاب تر است و بی شک آثار دفاع مقدس در گود رقابت آثار هنری باید رتبه اول را داشته باشد. مدیران و هنرمندان با برنامه ریزی های صحیح می توانند جایگاه رفیع مقاومت و دفاع مقدس را حفظ کنند.

انتهای پیام/ اس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا