گوناگون

برگزاری نشست هم‌اندیشی بحران‌های زیست محیطی با حضور دکتر کهرم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پاداش صبح پنج‌شنبه در نشست خبری برگزاری این مراسم در گرگان، گفت: سخنران این مراسم دکتر اسماعیل کهرم مشاور عالی معاون ریاست جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی در خصوص زمان و مکان این نشست گفت: 24 خرداد ماه از ساعت 16 الی 18 در سالن ابن سینا دانشگاه آزاد گرگان این جلسه هم‌اندیشی را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست گلستان، شورای اسلامی شهر گرگان، پردیس علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گلستان و سازمان فرهنگی و ورزشی شهر گرگان در برگزاری این نشست همکاری داشته‌اند.

تشکل‌های مردمی محیط زیستی پذیرش راحت تری از سوی عامه مردم دارند

وی در خصوص تشکل های مردمی در این حوزه گفت: تشکل‌های مردمی محیط زیستی پذیرش راحت تری از سوی عامه مردم دارند وتجربه نشان داده است که چنین سازمان های مردم نهاد بیشتر می توانند در جلب مشارکت مردمی سهیم باشند.

پاداش در خصوص افزایش جلب مشارکت های مردمی در حفط و حمایت از محیط زیست ادامه داد: این تشکل ها  همواره یار و یاور محیط زیست بوده و فعالیت های سازنده آن ها در بخش های مختلف در جامعه خودش را نشان داده است وتشکل های مردمی به دلیل این که از بین مردم و خود آن ها به وجود می آید پذیرش راحتتری را از سوی عامه مردم دارند.

وی اضافه کرد: این تشکل ها در زمینه برگزاری همایش ها، جلوگیری از تخریب محیط زیست، ترویج فرهنگ زیست محیطی، جذب دوستداران طبیعت ، اقدامات خودجوش داشته و همیشه پیشرو بوده اند  و حمایت و کمک های مردی به این تشکل ها نشان می‌دهد که باید بر این اساس برنامه ریزی کنیم و این سازمان های مردم نهاد را در اولویت بیشتری کاری خود قراردهیم.

به گفته وی تشکل های مردم نهاد نقش مهم و موثری در حفاظت از محیط زیست دارند زیرا اعضا این تشکل‌ها را دوستداران طبیعت تشکیل می‌دهند و می‌توانند فعالیت های گسترده در راستای حفظ محیط زیست انجام دهند.

پاداش با اشاره به فعالیت یک تشکل زیست محیطی افزود: از علاقمندان به طبیعت خواسته می شود تا برای ساماندهی فعالیت های زیست محیطی، با عضویت در این تشکل ها همکاری لازم را در خصوص حفظ محیط زیست انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا