گوناگون

بستر اشتغال برای حوزه دامپزشکی در اردبیل فراهم است/ اعطای پروانه به 35 نفر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیض عصر دوشنبه در تشریح فعالیت نظام دامپزشکی استان تصریح کرد: اردبیل جزو قطب های تولید دامی کشور بوده و از همین رو بستر اشتغال برای این حوزه در استان موجود است.

وی با بیان اینکه در استان دامپزشک بیکار به معنی واقعی کلمه نداریم، اضافه کرد: یک تعداد از نیرو ها کم کار هستند و مابقی به صورت فعال در حرفه خود مشغول به کارند.

به گفته فیض نظام دامپزشکی استان 742 نفر عضو دارد که از این تعداد یک نفر دکترای تخصصی، 233 دکترای عمومی، 352 کاردان، 107 کارشناس، 36 تکنسین، شش کمک تکنسین و شش کمک کارشناس هستند.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان تاکید کرد: این تعداد در تمامی پروژه های مشارکتی دامپزشکی حضور فعال داشته و در پروژه هایی که به بخش خصوصی واگذار می شوند حضور دارند.

وی افزود: از بین افراد عضو 35 اشتغال با پروانه داریم و نظارت و ارزشیابی جهت صدور پروانه توسط این نهاد اجرایی انجام می شود.

به گفته فیض نظارت و مشارکت بر فعالیت 23 درمانگاه نیمه وقت، پنج مرکز مایه کوبی مستقل و 24 مرکز وابسته، 63 درمانگاه، سه مرکز توزیع واکسن، هشت شرکت پخش دارو و هفت شرکت خرده فروشی نیز در دستور کار این نهاد اجرایی است.

وی تاکید کرد: جهت آشنایی اعضا با علوم روز دوره های آموزشی ماهانه برگزار می شود تا اعضای نظام دامپزشکی با آخرین دستاوردهای روز آشنا شوند.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان افزود: از طریق این نهاد و با ارزیابی علمی و فنی فرد اعضای کاردان کارت مایه کوبی، کارشناس کارت نظارت و دامپزشکان پروانه اشتغال دریافت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا