گوناگون

بهبود نارسایی قلبی با کنترل فشارخون

یک متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه اولین قدم درمان نارسایی قلب، برطرف کردن علل زمینه‌ای ‌است، گفت: کنترل فشار خون بالا موجب بهبود نارسایی قلبی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر منوچهر قارونی با بیان اینکه کنترل فشار خون بالا در مراحل ‏اولیه می‌تواند منجر به برگشت نارسایی قلب شود، گفت: در این حالت اصلاح دریچه‌های قلب هنگامی ‏که عارضه غیر قابل برگشت قلبی ایجاد نشده باشد اغلب منجر به بهبود کامل می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه داروهای دیورتیک‌ برای این بیماران تجویز می‌شود، گفت: در بیمارانی که دچار اضافه حجم مایع هستند، داروهای ادرارآور برای رسیدن به حجم طبیعی و برطرف کردن ادم استفاده می شود. اما در مواردی که مقاومت نسبت به دیورتیک وجود دارد، ضرورت دارد دوز دارو را اضافه یا از ترکیب دو دیورتیک با هم استفاده شود و یا باید بیمار بستری و دارو به ‌طور وریدی تجویز شود.

وی خاطرنشان کرد: در ‏بیماران مبتلا به سکته‌های قلبی، پیشگیری از سکته‌های مجدد از تشدید نارسایی قلبی و ‏تخریب بیشتر عضلانی جلوگیری می‌کند.

‏قارونی ادامه داد: در مواردی که نارسایی قلبی غیرقابل برگشت باشد، این عارضه اغلب پیشرفت ‏می کند و درمان های دارویی برای کاهش سرعت پیشرفت نارسایی و یا توقف آن مورد ‏استفاده قرار می گیرد.

این متخصص قلب و عروق افزود: داروهای مهار کننده مانند کاپتوپریل، انالاپریل، لوزارتان و ‏داروهای مهار کننده سمپاتیک کارودیلول، متوپرولول و اسپرینولاکتون در کنترل ‏پیشرفت نارسایی قلب و افزایش طول عمر بیماران تجویز می شود.

قارونی با بیان این مطلب که داروهای ضد ‏آریتمی و استفاده از دفیبریلاتور داخل بطنی (‏ICD‏) گاه در درمان نارسایی قلب استفاده می شود، گفت: در نارسایی‌های ‏شدید استفاده از پیس میکرهای سه حفره ای ویژه با ایجاد هماهنگی در انقباض عضلانی ‏قلب، درصورت استفاده در بیماران مناسب است.

وی در پایان یادآورشد: در مواردی که نارسایی قلب توسط روش های دارویی و ‏موارد مطرح شده قابل کنترل نباشد، پیوند قلب تنها گزینه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا