گوناگون

بهترین بانک اطلاعات و آمار خراسان رضوی متعلق به بخش انرژی است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نعیمی عصر  پنجشنبه در نشست خبری سرشماری کشاورزی خراسان‌رضوی در محل استانداری با تاکید برضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی در دستگاه های استان اظهار کرد: بهترین ثبت آماری در شرکت های برق، آب و گاز اتفاق افتاده است و مابقی دستگاه ها در این زمینه خوب عمل نکرده اند.

وی گفت:  نرخ بیکاری در سال گذشته برای سنین 10 سال و بالاتر 7.9 درصد بوده که این شاخص درسه ماهه بهار 93 به 10 درصد رسید.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه  فصل بهار نرخ بیکاری افزایش می‌یابد؛ گفت: در تابستان 93 نرخ بیکاری به 9.2 درصد کاهش پیدا کرد.

نعیمی گفت: جمع آوری آمار و اطلاعات از 2 هزار و 244 خانواده استان  تهیه  و این کسب آمار به صورت فصلی و سالانه اعلام می‌شود.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی برای افراد 10 سال و بالاتر در تابستان 93 39.2 درصد است.

وی با بیان اینکه  نرخ مشارکت اقتصادی از تقسیم جمعیت فعال شامل جمعیت بیکار و شاغل به جمعیت سن کار 10 سال و بالاتر به دست می‌آید؛  ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی در بهار امسال 39.7 درصد و در تابستان این نرخ پنج دهم درصد کاهش پیدا کرد.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی گفت:  نرخ مشارکت اقتصادی در کل سال 92 را 39.6 درصد و نیز نرخ تورم 12 ماهه منتهی به شهریور 93، 17.7 درصد است.

وی گفت: بیشترین رشد در این زمینه مربوط به بهداشت و درمان با 31.3 درصد، پوشاک و کفش 22.6 درصد، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها 17.5 درصد و مسکن 15.9  درصد است.

به گفته نعیمی سرشماری کشاورزی در خراسان رضوی از پنجم مهر ماه در 28 شهرستان استان آغاز شده است و تا 18 آبان ماه ادامه دارد.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه برای اولین بار این آمار با استفاده از تبلت جمع آوری شد؛ گفت: اطلاعات در 13 هزار نقطه جمع آوری شده است.

نعیمی به شهروندان خطاب کرد و گفت: اطلاعات آماری شهروندان به هیچ عنوان حتی در اختیار قوه قضائیه نیز قرار نمی گیرد و این اطلاعات کاملا محرمانه است.

به گفته وی بهترین ثبت آماری در بخش انرژی و در شرکت های برق، آب و گاز اتفاق می افتد و بقیه دستگاههای دولتی در این کار سهل انگاری می کنند.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی گفت:  تهیه بانک اطلاعاتی برای دستگاههای مختلف زمان و هزینه زیادی نمی برد و با نصب چند نرم افزار می توان این بانک اطلاعاتی را تشکیل داد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز مردم به فهم آماری نرسیده اند؛ ابراز امیدورای کرد تهیه بانک اطلاعاتی در خراسان رضوی جدی گرفته شود و این استان نمونه ای برای سایر استان های کشور شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا