گوناگون

بهره‌مندی 70 بی‌خانمان‌ از سرپناه‌های شبانه کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سه مرکز سرپناه شبانه در کرمانشاه گفت: حدود 70 نفر از خدمات این مراکز شبانه بهره‌مند می‌شوند.

عبدالرضا میرزاییان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: در شهر کرمانشاه سه مرکز سرپناه شبانه فعال است که دو مرکز آن مخصوص مردان و یک مرکز مخصوص زنان است.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمانشاه معتادان خیابانی، افراد کارتن خواب و بی خانمان‌ها را از جمله افرادی دانست که در مراکز سرپناه شبانه خدمات دریافت می‌کنند و اظهارکرد: با توجه به تعداد مراجعین به نظر می‌رسد وجود همین سه مرکز برای کرمانشاه کافی باشد.

میرزاییان در خصوص خدماتی که در مراکز سرپناه شبانه ارائه می‌شود، تصریح کرد: تامین مکان استراحت شبانه، توزیع لباس‌، ارجاع به مراکز اورژانس در صورت لزوم، ارائه خدمات مشاوره فردی و گروهی، توزیع بسته‌های کاهش آسیب شامل سرنگ، پد الکلی، صابون و … و همچنین انجام تست سریع تشخیص HIV از جمله این خدمات است.

وی هدف از راه اندازی این مراکز را تامین سرپناه برای معتادان خیابانی و افراد بی‌خانمان دانست و تاکید کرد: هدف دیگر این مراکز اقدامات بشردوستانه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش آسیب‌های ناشی از انتقال ایدز و هپاتیت و سایر بیماری‌های ویروسی، همچنین تغییر نگرش و ایجاد انگیزه در جامعه هدف به منظور ترغیب آنان به ترک مواد مخدر است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا