گوناگون

به یاد پدرانی که امروز بوسه ای بر صورت و دستانشان نخورد

81162775 5693220

به گزارش ایرنا، پدر آسمانی آن روز نشان غیرت و عزتش را بر پیشانی بست و رفت و حالا سال ها پس از ترک کودکی هنوز تو را می جویم؛ تویی که یادت هیچ گاه در ذهن ها پاک نشده و ریشه اش روز به روز محکم تر می شود…

و چقدر دور اما نزدیکی که هرگاه یاد تو با آن همه خاطرات دوران کودکی به سراغم می آید تنها مزار چهار گوشه ات است که با او درد و دل می کنم، آرام می گیرم.

پدرم با اینکه تو در آسمانی و من در زمین ولی دلم هیچ گاه از آسمان تو بیرون نمی رود و روز به روز بیشتر هوای تو را می گیرد.

ˈپدرم 12 سال است که رفته و جای خالیش را بسیار حس می کنمˈ، ˈهر سال 13 رجب بر سر مزار به او تبریک می گویمˈ، ˈبه مهمانی خانه اش آمده امˈ، ˈبا اینکه پیشم نیستی ولی خیلی دوستش دارمˈ، ˈبابام یه پهلوان بودˈ، ˈآخرین چهره اش را هیچ گاه از یاد نمی برمˈ و غیره درد و دل فرزندانی است که امروز با حضور در مزار شهدا با پدران خود داشتند.

فرزندانی که امروز نه به صورت و دستان پدر بلکه بر مزارشان بوسه زدند و تبریک روز پدر را این گونه به جا آوردند.

آیین گرامیداشت ˈپدران آسمانیˈ عصر امروز سه شنبه همزمان با ولادت با سعادت مولای متقیان امیرالمومنان علی(ع) در مزار شهدای سراسر استان ایلام برگزار شد.

این آیین در مرکز استان به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام و با حضور گروه های مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مزار شهدای گمنام شهر برگزار شد.

در این آیین ده ها نفر از فرزندان شهدا با نثار شاخه های گل روز پدر را بر پدران آسمانی تبریک گفتند.

شرکت کنندگان در این محفل با خواندن فاتحه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام کرده است. ک/4

7171/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا