گوناگون

بوکو حرام آماده تبادل دختران ربوده شده با اعضای زندانی خود است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، “ابوبکر شیکاو” سرکرده شبه نظامیان بوکو حرام از آمادگی خود برای مبادله حدود 200 دانش آموز دختر ربوده شده توسط این شبه نظامیان، با افراد دستگیر شده این گروه است. شیکاو در ویدیویی که خبرگزاری فرانسه امروز دوشنبه از بوکو حرام منتشر شد اعلام کرد، آماده است در ازای آزادی افرادش، بیش از 200 نوجوان دختر را که از مدرسه ای شبانه روزی ربوده شده اند، آزاد کند.

این ویدیوی 17 دقیقه ای همچنین حدود 100 دختر با پوشش کامل و برقع را در حال دعا خواندن نشان می دهد. این در حالی است که ربوده شدن 11 دختر کم سن و سال دیگر از سوی بوکو حرام و افزایش شمار افراد ربوده شده توسط این گروه به بیش از 270 نفر موجب شده تا چند کشور از جمله آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه و کانادا برای کمک به دولت نیجریه جهت آزادسازی این افراد اعلام آمادگی کنند.

با گذشته نزدیک به یک ماه از ربوده شدن دانش آموزان یک مدرسه شبانه روزی دخترانه در ایالت بورنو، اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست. گفتنی است اعضای بوکو حرام معتقدند آموزش به سبک غربی حرام بوده و باید با آن مقابله کرد. این گروه با این طرز تفکر از سال 2009 تا کنون بیش از 6 هزار نفر را در عملیات تروریستی کشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا