گوناگون

بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه علم‌وفرهنگ برگزار شد

بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه علم و فرهنگ، 22 اردیبهشت سال 93 با حضور دکتر حمیدرضا طیبی – رییس جهاد دانشگاهی، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو – ریاست دانشگاه علم و فرهنگ، روسای سابق این دانشگاه و جمعی از مسوولان، اساتید و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» ایسنا، دکتر ایمانی در این مراسم با اشاره به سابقه فعالیت‌های گسترده دانشگاه در طول این سال‌ها گفت: 21 سال پیش در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی بحث اخذ مجوز برای ورود به آموزش عالی شکل گرفت. در نهایت سنگ بنای ورود جهاد دانشگاهی به آموزش عالی با ارائه رشته گرافیک در موسسه رسام هنر شکل گرفت و از آن پس با تبدیل یک رشته به چندین رشته شاهد شکوفایی دانشگاه علم و فرهنگ بودیم.

وی فلسفه وجودی تشکیل دانشگاه علم و فرهنگ را پاسخ به نیازهای متقاضیانی که آرزوی ورود به دانشگاه را داشتند عنوان کرد و افزود: امروز 400 هزار صندلی خالی در آموزش عالی وجود دارد. به همین دلیل قرار شد دانشگاه علم و فرهنگ با نقشه جدید در صحنه آموزش عالی ایفا نقش کند و چهار محور اصلی فرهنگ، پژوهش، کیفیت آموزش و اشتغال فارغ التحصیلان را اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

دکتر طیبی نیز در ادامه مراسم با تاکید بر اینکه وظیفه جهاد الگو و فرهنگ‌سازی با حداقل امکانات است گفت: ما در جهاد دانشگاهی تلاش کرده‌ایم تا از طریق کار جهادی فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با یادآوری تاسیس دو دانشگاه، چهار موسسه آموزش عالی و 140 مرکز آموزش کوتاه مدت اظهار کرد: سهم جهاد دانشگاهی از بودجه این نهادها 20 درصد است و این مرازک 80 درصد باقیمانده بودجه خود را از سهم آموزشی تامین می‌کنند.

رییس جهاد دانشگاهی همچنین افزود: هدف ما استاندارسازی و حفظ ارزش‌ها و ارتقا آنهاست. به همین دلیل هم وظیفه خود می‌دانیم با حمایت از دانشگاه در جهت ارتقای کیفیت آموزشی گام برداریم.

وی با اشاره به رتبه کنونی دانشگاه علم و فرهنگ که در جایگاه 48 در میان دانشگاه‌های کشور قرار داد، تاکید کرد: در حوزه آموزشی قصد جدی داریم تا علاوه بر حفظ استانداردها، کیفیت آموزشی را نیز ارتقا دهیم و امیدواریم با بازبینی برنامه‌ها در پایان برنامه پنجم جهاد دانشگاهی، دانشگاه علم و فرهنگ در میان 40 دانشگاه برتر کشور قرار گیرد. همچنین در افق 1404 برنامه‌مان این است که دانشگاه علم و فرهنگ در رتبه 10 دانشگاه برتر ایران قرار گیرد.

همچنین در این همایش که در سالن همایش‌های دکتر کاظمی آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد از دانش‌آموختگان این دانشگاه تقدیر و از اولین تالار بورس دانشگاهی رونمایی شد.

رونمایی از کتاب سلول‌های بنیادی تالیف دکتر حسین بهاروند، انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی و معاونت دانشگاه علم و فرهنگ، انعقاد تفاهم‌نامه بین مرکز مطالعات شهر تهران و دانشگاه علم و فرهنگ،رونمایی از اولین سرود دانشگاهی و تمبر دانشگاه علم و فرهنگ از دیگر برنامه‌هایی بود که در بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا