گوناگون

بیش از 320 هکتار شالیزار و گندمزار در بهشهر دچار آبگرفتگی شد

81189972 5741173

ˈ غلامرضا قنبری ˈ پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سیلاب همچنین به حدود 20 دامداری و مرغداری نیز خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد : خسارت بخش کشاورزی فقط به آبگرفتی زمین های کشاورزی و دامداری ها محدود نشد و متاسفانه بر اثر سیلاب بیش از 158 کیلومتر از جاده های بین مزارع مناطق جلگه ای و کوهستانی بهشهر هم آسیب دیده است.

رییس اداره جهاد کشاورزی بهشهر گفت : اولویت اصلی خدمات رسانی در حال حاضر منازل و مناطق شهری سیل زده است و پس از پاکسازی کامل آن با بسیج ماشین آلات مورد نیاز ، نسبت به رفع مشکلات ناشی از سیل وارد شده به بخش کشاورزی اقدام می کنیم.

وی افزود : بر اساس برآوردهای انجام شده بخش کشاورزی بهشهر متحمل بیش از 17 میلیارد ریال خسارت شد که امیدواریم دولت با توجه به نقش موثر کشاورزان بهشهری در تولید محصولات زراعی، راهی مطلوب برای پرداخت این خسارت ها بیابد.

قنبری همچنین از تخریب سه دهنه پل و نهر کشاورزی بر اثر شدت سیلاب خبر داد و گفت : سیل همچنین بیش از 80 هکتار از مزرارع گوجه فرنگی شهرستان را دچار آبگرفتگی شدید کرد.

بارندگی شدید و کم سابقه روز چهارشنبه در مازندران در کمتر از دو ساعت سبب جاری شدن سیلاب در بیشتر مناطق این استان بویژه مناطق شرقی و مرکزی شد که بر اساس گزارش های رسمی دو کشته و یک زخمی نیز بر جای گذاشت.

میزان بارندگی در مناطق شرقی مازندران در کمتر از 24 ساعت بیش از 130 میلی متر گزارش شده است که این مقدار بارندگی بویژه این که بیشتر آن در دو ساعت اول بود ، یک رکورد محسوب می شود.

بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب روز چهارشنبه بیش از همه به بخش کشاورزی بویژه شالیزارها در مناطق مختلف مازندران خسارت وارد کرد.

ماه خرداد زمانی است که نشا برنج در تمامی مناطق جلگه ای مازندران به پایان می رسد و کشاورزان با پشت سر گذاشتن مرحله کشت ، وارد مرحله داشت این محصول راهبردی می شوند.

ورود سیلاب به شالیزارها که با گل و لای ، سنگ ، چوب و دیگر ناخالصی همراه است سبب از بین رفتن گیاهی می شود بتازگی نشا شده و هنوز بدرستی در شالیزار ریشه نزده است.

گندمزارهای مازندران نیز در مراحل پایانی رسیدن محصول برای برداشت قرار دارند.

استان مازندران با تولید بیش از یک میلیون تن برنج سفید در سال ، تامین کننده اصلی این محصول راهبری در کشور است.ک/3

7331/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا