گوناگون

بیش از 41 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در خوزستان معاینه شدند

81230574 5811427

ˈ علی ممبینی ˈ روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پایگاه های سنجش آبادان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 35 هزار و 903 نفر از این نوآموزان برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی به مدارس عادی معرفی شدند.

وی با اشاره به معرفی پنج هزار و 343 نفر از نوآموزان به مرحله تخصصی اظهار کرد: 37 هزار و 21 نوآموز به صورت تمام بهاء، دو هزار و 483 نفر به صورت نیم بهاء و یکهزار و 832 نفر به صورت رایگان در پایگاه طرح سنجش پذیرش شدند.

رییس اداره کل آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان افزود: 46 پایگاه سنجش، نوآموزان را در زمینه بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اختلالات رفتاری، اندازه توده بدنی، قد و سن، اختلالات دهان و دندان، بیماری های نیاز به مراجعه ویژه و وضعیت واکسیناسیون مورد معاینه و سنجش قرار می دهند.

وی از دایر کردن یک پایگاه ویژه عشایر در سطح استان خوزستان خبر داد و گفت: جمعیت هدف برای سنجش و معاینه در پایگاه ها، 94 هزار و 802 نوآموز می باشند که 65 هزار و 684 نفر از آنها در مناطق شهری و 29 هزار و 118 نفر در مناطق روستایی و عشایری می باشند.

ممبینی افزود: نوآموزان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی، روستاها و عشایر به صورت نیم بهاء و رایگان مورد سنجش قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: این پایگاه ها به منظور رفاه حال اولیا و نوآموزان استان خوزستان پس از اتمام کار در سطح شهرها به صورت سیار و اضطراری در خانه های بهداشت روستایی مستقر می شوند.

وی افزود: نوآموزان دارای اختلال یادگیری به متخصصان ارجاع و پس از کسب نتایج به مدارس تعیین شده هدایت می شوند.

وی گفت: پایگاه های سنجش تا پانزدهم شهریورماه سال جاری دایر می باشند.ک/3

7103/7279

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا